اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

سرمایه‌گذاری در شهرهای کوچک مهاجرت‌ها را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهربان گفت: هر سرمایه‌گذاری در منطقه باعث کاهش مهاجرت جوانان به حاشیه کلان‌شهرها خواهد شد که قطعاً این مهاجرت‌ها صدمات، تبعات و آسیب‌های اجتماعی خاص خود را به همراه دارد.

سرمایه‌گذاری در شهرهای کوچک مهاجرت‌ها را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی صبح امروز در دیدار مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب و جمعی از رؤسای اتحادیه‌های صنفی و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی، خدمت به خلق را عبادت عنوان کرد و افزود: خداوند انسان‌هایی خلق کرده است تا مشکلات مردم به دست آنها برطرف شود و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله این افراد هستند.

وی، بخشش و سخاوت را یک ارزش برای انسان‌های مومن و متقی دانست و گفت: در تاریخ داستان‌های زیادی در رابطه با خدمت انسان‌ها به مخلوق وجود دارد و کسانی که در خدمت به مردم پیشگام باشند دین و ایمان آنان در درجه عالی قرار دارد.

امام جمعه مهربان تاکید کرد: بالاترین افتخار در نظام اسلامی خدمت به مردم است و وقتی یک نفر می‌آید و مشکل وی حل می‌شود، در اصل مشکل یک خانواده حل شده زیرا تک‌تک مردم در جامعه مهم هستند.

جلیلی با اشاره به اینکه تاسیس و راه‌اندازی یک واحد تولیدی یک سنت حسنه محسوب می‌شود، اظهار کرد: افرادی با افکار بلند و ایده‌های متعالی همواره به دنبال ایجاد زمینه‌ای برای پیشرفت و ترقی خود در کنار توسعه و پیشرفت جامعه هستند و قطعاً این افراد در نزد خداوند متعال ارزشمند هستند چراکه ایجاد هر شغل زمینه و فرصتی برای جلوگیری از انواع مشکلات در جامعه است که منشاء بیشتر آنها بیکاری است.

امام جمعه مهربان با اشاره به اینکه نیروی کار کلان‌شهرها را مهاجران شهرهای کوچک تامین می‌کنند، افزود: اگر زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان در شهرهای کوچک فراهم شود همین جوانان با یک چهارم درآمد کلان‌شهرها آماده ماندگاری در زادگاه خود خواهند بود.

وی تصریح کرد: بسیاری از جوانانی که امروز در کلانشهرها صاحب درآمد میلیونی هستند، حاضرند با نصف و حتی یک چهارم این درآمد در زادگاه خود فعالیت کنند و مهاجرت معکوس داشته باشند.

جلیلی با بیان اینکه برای کارآفرینی حتماً نیاز به سرمایه‌ یا حتی تحصیلات بالا نیست، افزود: یک کارآفرین می‌تواند فعالیت اقتصادی خود را توسعه دهد و در این چرخه علاوه بر رسیدن به منافع اقتصادی بیشتر، افراد دیگری را نیز درگیر فعالیت خود کند.

 امام جمعه مهربان با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته توسط سرمایه‌گذاران مهربانی در اقصی نقاط ایران اسلامی، لزوم سرمایه‌گذاری «مهربانی‌های» مقیم سایر شهرها در بخش مهربان را یادآور شد و افزود: ظرفیت‌ها و امکانات بالقوه منطقه مهربان لزوم سرمایه‌گذاری بیشتر سرمایه‌گذاران در منطقه را طلب می‌کند و قطعاً هر سرمایه‌گذاری در منطقه باعث کاهش مهاجرت جوانان به حاشیه کلانشهرها خواهد شد.

جلیلی تاکید کرد: قطعاً این مهاجرت‌ها صدمات، تبعات و آسیب‌های اجتماعی خاص خود را در کلان‌شهرها به همراه دارد.

امام جمعه مهربان با اشاره به اینکه یکی از عوامل موثر در جذب سرمایه‌گذار در منطقه همکاری مسئولان استانی، شهرستان و بخش مهربان است، از مدیران دست‌اندرکار در بخش صنعت و معدن خواست تا با تسریع امور و کمک در صدور سریع مجوزهای قانونی، رغبت سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در منطقه شتاب بخشند.

در ابتدای این دیدار داوود رفیقی مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب گزارشی از وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین فعالیت واحدهای صنفی شهرستان سراب ارائه کرد و فرش دستباف مهربان را یک هنر صنعت ارزشمند با جایگاه بالای ملی و بین‌المللی عنوان کرد.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول