اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل نبود فرصت‌های مناسب شغلی

مهاجرت از اهر به شهرهای دیگر در حال افزایش است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اهر و هریس مجلس گفت: شهرستان اهر با 150 هزار نفر جمعیت که اکثر جوانان آن را افراد تحصیل‌کرده تشکیل می‌دهند به دلیل نبود فرصت‌های مناسب شغلی به شهرهای دیگر مهاجرت کرده‌اند.

مهاجرت از اهر به شهرهای دیگر در حال افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، عباس فلاحی‌باباجان ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، بیکاری و فقدان طرح‌های تولیدی صنعتی را یکی از مشکلات و معضلات این شهرستان اظهار کرد: شهرستان اهر با بیش از 150 هزار نفر جمعیت که اکثر جوانان آن را افراد تحصیل‌کرده تشکیل می‌دهند به علت نبود فرصت‌های مناسب شغلی به شهرهای دیگر مهاجرت کرده‌اند که این امر نشان از معضلات بیکاری در منطقه است.

این نماینده مجلس گفت: اگر مشکل اشتغال جوانان حل شود قطعاً سایر معضلات و مشکلات اجتماعی نیز حل خواهد شد.

فلاحی‌باباجان منطقه ارسباران و شهرستان اهر را یکی از مناطق غنی معدنی ایران برشمرد.

وی افزود: متأسفانه با وجود ظرفیت‌های بالقوه در بخش معدن اقدام قابل توجهی برای اکتشافات این معادن و صنایع جنبی آن در این شهرستان صورت نگرفته که امیداوریم در سالی که به نام حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی صورت گرفته شاهد گام‌های عملی در این حوزه باشیم.

این نماینده مجلس اظهار کرد: متأسفانه با وجود اینکه چشم امید مردم ارسباران و شهرهای اهر و ورزقان به توسعه صنایع معدنی مس سونگون و مزرعه بود با وجود تمام تلاش‌های انجام شده این صنعت که بیش از 40 درصد مس کشور در این مناطق قرار دارند تاکنون از رونق و توسعه مناسب برخوردار نشده است.

وی تأکید کرد: اشتغال با شعار تحقق نمی‌یابد بلکه مسئولان به خصوص مسئولان شرکت مس تلاش کنند تا با تسریع در پروژه‌های در دست اجرای مس در منطقه زمینه اشتغال و ارتقاء درآمد مردم را فراهم کنند.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول