اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌شرقی خبر داد

آغاز رصد مهاجرت‌ها در کشور و کنترل و ثبت آن

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌شرقی از آغاز رصد مهاجرت توسط این اداره کل به عنوان مأموریت جدید خبر داد و گفت: در این طرح تمام مهاجرت‌ها در هر نقطه‌ای از کشور به صورت متمرکز کنترل و ثبت خواهد شد.

آغاز رصد مهاجرت‌ها در کشور و کنترل و ثبت آن

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، علی جعفری‌آذر عصر امروز در حاشیه جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان بناب در گفت‌وگو با خبرنگاران از آغاز رصد مهاجرت توسط این اداره کل به عنوان مأموریت جدید از سال آینده خبر داد و گفت: با وجود اینکه در کشور مکانیزم محکم و مشخصی برای کنترل دقیق مهاجرت‌ها وجود ندارد اما در این طرح تمام مهاجرت‌ها در هر نقطه‌ای از کشور به صورت متمرکز کنترل و ثبت خواهد شد.

جعفری‌آذر با تأکید بر ضرورت ثبت و تغییر به روز تمام کدپستی‌ها گفت: این امر قدم اول برای کنترل مهاجرت است و هم‌اکنون در سامانه اینترنتی ثبت‌احوال امکان تغییر و ثبت کدپستی‌ها در هر زمان وجود دارد.

مدیر کل ثبت‌احوال آذربایجان شرقی از راه‌اندازی 13 دفتر پیشخوان دولتی در سطح استان آذربایجان‌شرقی در طول امسال خبر داد و گفت: پنج مورد از این دفاتر به شهرستان‌ها اختصاص دارد.

وی افزود: این دفاتر با پروانه رسمی از سازمان ثبت‌احوال ایران به ارائه خدمات ثبتی خواهند پرداخت.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌شرقی از افزایش 108 نفری ولادت و کاهش 305 نفری فوت در سال گذشته در سطح استان خبر داد و گفت: 55 درصد فوت‌ها و 52 درصد ولادت‌ها به مردها اختصاص داشت.

جعفری‌آذر همچنین از ثبت 45 هزار و 770 فقره ازدواج و 6 هزار و 629 مورد طلاق در طول یک‌سال گذشته در استان خبر داد و گفت: متأسفانه از هر هفت مورد ازدواج، یک مورد به طلاق منجر می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی در سال گذشته رتبه اول ثبت ولادت در مهلت قانونی 15 روزه را با 99.7 درصد در کشور کسب کرد.

جعفری‌آذر افزود: با وجود اینکه در ثبت مهلت قانونی فوت‌ها نیز با 98.9 درصد مقام ششم را کسب کرده‌ایم، اما این امتیاز از میزان استاندارد کشوری هفت درصد جلوتر است.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: شهرستان بناب در ثبت ولادت‌ها در مهلت قانونی رتبه 11 استان را دارد که این جایگاه باید با همکاری و تعامل نزدیک مرکز بهداشت، دهیاران و سایر نهادهای مربوطه ارتقا یابد.

جعفری‌آذر بر لزوم صدور به موقع و دقیق گواهی‌های فوت در شهرستان بناب تاکید کرد و گفت: مجموعه‌های بهداشت، پزشکی قانونی، دهیاری‌ها و شهرداری باید این موضوع را جدی بگیرند و این شهرستان با موقعیت خاص جغرافیایی که دارد، می‌تواند جایگاه ممتازی نسبت به سایر شهرهای استان داشته باشد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول