اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

محرومیت‌زدایی بهترین بستر برای کاهش مهاجرت است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: محرومیت‌زدایی در روستاها شایسته‌ترین تدبیر و بستر برای حل معضل مهاجرت بی‌رویه به مناطق حاشیه شهرهاست.

محرومیت‌زدایی بهترین بستر برای کاهش مهاجرت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو صبح امروز در مراسم معارفه شهردار عنبران اظهار داشت: با حمایت دولت خدمتگزار در چند سال اخیر محرومیت‌زدایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در توزیع اعتبارات نیز یکی از شاخص‌های اصلی توجه به این محرومیت‌ها و تلاش برای زدودن آن است به طوری که عزم دولت در نگاه مثبت و رو به جلو در این مناطق یک عزم جدی است.

این مسئول با بیان اینکه در توجه به این مناطق شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان عنصر برخاسته از شبکه اجتماعی و مردمی نقش اساسی و بی‌بدیل دارند، افزود: در حد توان از شهرداری‌ها حمایت می‌شود تا در کنار تقویت جلب مشارکت‌های مردمی قادر باشند پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و خدماتی مناسبی را ارائه کرده و چهره محرومیت را از روستاها و مناطق دور افتاده بزدایند.

معاون عمرانی استاندار اردبیل ضرورت همکاری و تعامل اعضای شورای شهر و شهردار جدید عنبران را در رفع مشکلات عمرانی با اهمیت توصیف کرد و گفت: شهرداری‌های ما باید از حالت روزمرگی خارج شوند و در یک برنامه میان مدت و بلند مدت به گونه‌ای تلاش کنند تا هر سال گره‌‌ای از گره مشکلات شهری و شهروندان را برطرف کنند.

بیگدلو اعتبار 800 میلیون تومانی سال گذشته شهرداری عنبران را نیازمند افزایش و ارتقا دانست و ابراز داشت: شهردار جدید شهر باید به نحوی مدیریت کند تا هزینه‌کردها در مسیر بهره‌وری مطلوب و استفاده از فرصت‌های طلایی برای عمران و آبادانی شهرها اتفاق بیفتد.

معاون عمرانی استاندار اردبیل از شهرداران مناطق مختلف استان خواست برای خود محل درآمد مستمری تعریف کنند و از وابستگی صرف به عوارض مردمی و پروانه‌های ساختمانی پرهیز کرده و در پرداخت حقوق پرسنل و رفع برخی از مشکلات شهری که از سوی مردم مطالبه می‌شود همت و درایت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم فرماندار نمین نیز در سخنانی یکی از علل ناکارآمدی شهرداری‌ها را نبود تعامل در گذشته بین شورا و شهرداری عنبران اعلام کرد و گفت: این ناهماهنگی سبب راکد ماندن اجرای پروژه‌های عمرانی شده و اسباب سردرگمی و نارضایتی مردم را فراهم کرده است.

سید تقی دریتیم از شهردار جدید عنبران خواست تمام تلاش خود را برای جبران کمبودها به کار گرفته و نقص و کوتاهی‌ها را به سرعت برطرف کنند.

وی به تعدادی از مشکلات شهرداری عنبران از قبیل نبود اعتبارات کافی برای نگهداری تجهیزات و ماشین‌آلات شهرداری، نبود تعادل بودجه‌ای و درآمد شهرداری با طرح‌ها و پروژه‌های تعریف شده به ویژه برای بازگشایی معابر و احداث پارک شهر و همچنین نبود فضای تفریحی و گردشگری اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم علی قلی‌پور به عنوان شهردار جدید عنبران معرفی شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول