اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری:

مهاجرت در چهارمحال و بختیاری معکوس و از شهر به روستاست

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم و ارائه خدماتی مناسب از سوی دولت در روستاها، شاهد مهاجرت معکوس جمعیت در این استان از شهرها به روستاها هستیم.

مهاجرت در چهارمحال و بختیاری معکوس و از شهر به روستاست

حمیدرضا فروزنده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در حال حاضر جمعیت این استان 895 هزار و 263 نفر است که بیش از 450 هزار نفر از این جمعیت مرد هستند.

وی با بیان اینکه 58 درصد از جمعیت چهارمحال و بختیاری شهرنشین هستند، گفت: بر این اساس بیش از 521 نفر از جمعیت این استان در شهرها ساکن هستند.

فروزنده تصریح کرد: این در حالی است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم و ارائه خدماتی که از سوی دولت در روستاها به وجود آمده، شاهد مهاجرت معکوس جمعیت از شهرها به روستاها هستیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری از کاهش نرخ رشد جمعیت این استان در سال گذشته خبر داد و افزود: نرخ رشد جمعیت این استان در سال 85 در حدود 1.25 درصد بوده این در حالی است که این رقم در سال 90، 86 درصد اعلام شده است.

فروزنده به کاهش سهم جمعیتی این استان در کشور نیز اشاره کرد و گفت: در سال 85 جمعیت این استان 1.22 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌داد در حالی که در سال 90 این رقم به 1.19 درصد کاهش پیدا کرده است. 

وی در ادامه نرخ بیکاری سه ماهه اول سال جاری این استان را 10.6 درصد اعلام کرد و گفت: نرخ بیکاری در سال گذشته 13.3 درصد بوده که امید می‎رود در سال جاری نرخ بیکاری در استان کاهش پیدا کند.

فروزنده در ادامه با اشاره به خدمات و فعالیت‌های دولت نهم و دهم در استان‌های کمتر برخوردار کشور، اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری در دوران دولت نهم و دهم از نظر شاخص‌های توسعه از رشد بالایی برخوردار شده و به سرعت به یکی از قطب‌های صنعتی کشور تبدیل شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در ارتقای شاخص‌های توسعه جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‎رود، خاطرنشان کرد: خدمات دولت عدالت‌محور در چهارمحال و بختیاری و در مناطق کمتر برخوردار از نمود بیشتری برخوردار بوده است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول