اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

مهاجرت معکوس 12 هزار نفر در استان زنجان به روستاها

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: در سال گذشته بیش از 12 هزار نفر به روستاهای استان زنجان مهاجرت کرده‎اند.

مهاجرت معکوس 12 هزار نفر در استان زنجان به روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‎نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد عمران روستایی و مهاجرت معکوس با اعلام اینکه 50 درصد از ظرفیت ایجاد شده برای مهاجرت معکوس محقق شده است،اظهار داشت: در مجموع ظرفیت لازم برای بازگشت بیش از 22 هزار نفر به روستاهای استان زنجان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به برخی از روستاها توجیه اقتصادی مناسبی ندارد و جابه‎جایی آنها راه حل خوبی است، خاطرنشان کرد: باید ظرفیت ایجاد شده برای سکونت در روستاها تکمیل شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه راه، مهم‎ترین و اصلی‎ترین زیرساخت برای یک روستا محسوب می‎شود، اضافه کرد: اگر راه و مسیر یک روستا صعب‎العبور باشد برای ساکنان آنجا مشکلاتی ایجاد می‎شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید نکات و مقررات عمرانی در ساخت راه‎های روستایی به صورت کامل رعایت شود، ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی‎ها و پیش‎بینی‏‌های اولیه یک اسکان دائمی را در روستاهای هدف ایجاد کرد.

رئوفی‎نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر شش روستای مورد هدف برای مهاجرت معکوس در استان زنجان شناسایی شده است، تصریح کرد: این روستاها مشکل راه دسترسی دارند و باید این مشکلات برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه در توسعه روستاها نخستین ملاک و نخستین اولویت در امور، رسیدگی به وضعیت راه‎ها و ساماندهی آنها است، یادآور شد: با برنامه‎ریزی‎ها و اقدامات صورت گرفته بیشترین مهاجرت معکوس به شهر نیک‎پی بوده است.

استاندار زنجان در زمینه بهره‎برداری از سد بلوبین و مراش نیز با بیان اینکه باید متناسب با توافق صورت گرفته بین شرکت آب منطقه‎ای و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان عمل شود، ادامه داد: در این زمینه باید عین قرارداد اقدام شود و مشکل شرعی نداشته باشد.

وی همچنین به ایجاد  60 دفتر ICT روستایی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: راه‎اندازی این دفاتر از تعهدات مهم و در اولویت است و باید به سرعت پیگیری شود.

رئوفی‏‌نژاد در زمینه مکان‎های عمومی و دولتی بدون استفاده در روستاهای استان زنجان نیز اظهار داشت: این مکان‏ها مورد استفاده بخش‎ها و دستگاه‎های نیازمند قرار گیرد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول