اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان خبر داد

راه روستاهای هدف مهاجرت معکوس در زنجان ساماندهی می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان گفت: مسیر دسترسی و راه ارتباطی شش روستای هدف مهاجرت معکوس در استان زنجان ساماندهی می‌شود.

راه روستاهای هدف مهاجرت معکوس در زنجان ساماندهی می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اسماعیل بیگدلی ظهر امروز در جلسه ستاد عمران روستایی و مهاجرت معکوس استان زنجان اظهار داشت: هر متقاضی برای برگشت به روستای "قنبر لک" 25 میلیون ریال تسهیلات یارانه‎ای دریافت کرده است.

وی با اشاره به اینکه 40 خانوار متقاضی برگشت به روستای "قنبر لک" بوده‎اند که 36 خانوار برای دریافت وام نام‏‌نویسی کرده‏‌اند، خاطرنشان کرد: مسیر خاکی این روستا از جمله مشکلات آن است که با بررسی‎های صورت گرفته برطرف می‎شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان با بیان اینکه 64 نفر از اهالی روستای "شکر بلاغی" نیز متقاضی مهاجرت معکوس هستند، تصریح کرد: قطعات مورد نظر برای واگذاری در این روستا نیز تفکیک شده است که اهالی این روستا در خواست ساخت راه 10 کیلومتری آن را دارند.

وی با اشاره به اینکه 67 متقاضی نیز برای برگشت به روستای "قاضی‏کندی" وجود داشت، اضافه کرد: در حال حاضر چشمه روستا ساماندهی و راه دسترسی به آن نیز آسفالت شده است.

بیگدلی با تاکید بر اینکه برای بازگشایی مسیر روستای "نقل‏آباد" نیز 4 هزار میلیون ریال اعتبار لازم است، اظهار داشت: تردد خودرو در این روستا ممکن نیست و با مشکلاتی مواجه است.

وی یادآور شد:  در مجموع 25 خانوار متقاضی برگشت به روستای "نقل‏‌آباد" هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان با بیان اینکه روستای "سها" به مکان جدیدی منتقل می‏‌شود، خاطرنشان کرد: 143 خانوار تعهد داده‏‌اند که به این روستا بر‏گردند.

وی با اشاره به اینکه مسیر خاکی روستای "سها" 13 کیلومتر است که باید بازسازی شود، تصریح کرد: در حال حاضر در محل جدیدی که برای جابه‏‌جایی روستای سها شناسایی شده است با اعتراض معارضان مواجه هستیم.

در ادامه جلسه مدیر کل بحران و مدیریت استان زنجان با تاکید بر اینکه پس از سیل رخ داده در مرداد ماه سال جاری مقرر شد کشاورزان خسارت دیده با معرفی به بانک کشاورزی از این بانک تسهیلاتی دریافت کنند، اضافه کرد: متاسفانه بانک کشاورزی تاکنون مقاومت کرده است و هیچ گونه خسارتی به افراد معرفی شده پرداخت نکرده است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول