اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی هفت سال گذشته صورت گرفت

یونجه‌کاری 520 هکتار از مراتع شهرستان خرم‌دره

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خرم‌دره با اشاره به یونجه‌کاری 523 هکتار در خرم‌دره طی هفت سال گذشته گفت: در این مدت 580 هکتار از مراتع خرم‌دره نیز کودپاشی شده است.

یونجه‌کاری 520 هکتار از مراتع شهرستان خرم‌دره

غلامرضا محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرم‌دره با اشاره به راهکارهای موجود برای دستیابی به مشارکت بیشتر مردم در مدیریت منابع طبیعی اظهار داشت: باید نیازسنجی آموزشی پیش از اجرای پروژه‌ها صورت بگیرد.

وی افزود: آموزش بهره‌برداران در مورد اهداف، اصول و ضرورت پروژه باید صورت گرفته و کارشناسان صرف نظر از رشته تحصیلی در دوره‌های مربوط به مشارکت، شرکت کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خرم‌دره با تاکید بر لزوم ارزشیابی پس از اتمام پروژه‌ها ترویجی تصریح کرد: جزوه‌ها، بروشورها و پوسترهای مناسب آموزشی نیز باید تهیه شود.

وی در ادامه با اشاره به یونجه‌کاری 523 هکتار در خرم‌دره طی هفت سال گذشته گفت: در این مدت 580 هکتار از مراتع خرم‌دره نیز کودپاشی شده است.

محمودی از کپه‌کاری و بذرپاشی 260 هکتار از مراتع خرم‌دره خبر داد و بیان داشت: در هفت سال گذشته میزان مدیریت چَرا 17 هزار و 330 هکتار بوده است.

وی میزان اخذ سند اراضی ملی طی دولت‌های نهم و دهم را 15 هزار و 100 هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: برای آموزش بهره‌برداران و دانش‌آموزان در زمینه آشنایی با منابع طبیعی 3 هزار و 550 نفر روز آموزش داشته‌ایم.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خرم‌دره افزود: در این مدت 32 مورد تشویق نمونه‌های منابع طبیعی را داشته و به 458 مورد از استعلام‌های واصله پاسخ داده شده است.

وی از پیگیری 47 مورد پرونده‌ در مراجع قضایی طی هفت سال گذشته خبر داد و گفت: انجام عملیات آبخیزداری و ایجاد بندهای رسوب‌گیر سنگ و ملاتی در این سال‌ها به میزان 2 هزار و 810 متر مکعب است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول