اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در منطقه امام ضامن و مله برفی

10 هکتار از مراتع و باغات باشت در آتش سوخت

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان باشت گفت: بر اثر آتش‌سوزی بیش از 10 هکتار از مراتع و باغات منطقه امام ضامن و مله برفی باشت از بین رفت.

10 هکتار از مراتع و باغات باشت در آتش سوخت

علی‌اصغر قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار داشت: بر اثر آتش‌سوزی، مراتع و باغات منطقه امام ضامن و مله برفی باشت طعمه حریق شد.

رئیس ستاد حوادث شهرستان باشت افزود: در این آتش‌سوزی بیش از 10 هکتار از مراتع، بوته‌ها و علفزار‌های یکساله و بیش از 130 اصله درخت لیمو در آتش سوخت.

وی بیان کرد: این آتش‌سوزی پس از دو ساعت با همکاری مردم مهار شد.

قلی‌پور بیان کرد: علت این آتش‌سوزی که خساراتی به مراتع و باغات منطقه امام ضامن و مله برفی وارد کرده در دست بررسی است.

فرماندار باشت بیان کرد: به محض وقوع آتش‌سوزی مسئولین شهرستان در محل حادثه حاضر شدند و دستور لازم برای بررسی آتش‌سوزی صادر شد.

* نبود امکانات و تجهیزات اطفای حریق در باشت 

قلی‌پور با بیان اینک بیش از 80 هزار هکتار مرتع و عرصه ملی در شهرستان باشت وجود دارد، افزود: با وجود داشتن این میزان مرتع هنوز اداره منابع طبیعی مستقل نشده و این نهاد به ‌صورت نمایندگی اداره می‌شود.

رئیس ستاد حوادث شهرستان باشت با بیان اینکه بر اساس استاندارد برای محافظت از هر 5 هزار هکتار مرتع یک نفر قرقبان لازم است، بیان کرد: به دلیل نبود نیرو در باشت هر 25 هزار هکتار را یک نفر محافظت می‌کند.

فرماندار باشت اضافه کرد: نمایندگی منابع طبیعی در شهرستان باشت با چهار نفر نیرو و عدم امکانات و خودروی مجهز قادر به حفاظت از مراتع و جنگل‌های این شهرستان نیست.

وی افزود: مکاتبات لازم برای مستقل شدن اداره منابع طبیعی شهرستان باشت انجام شده است.

رئیس شورای اداری باشت با بیان اینکه هر سال مقدار قابل توجهی از جنگل‌ها و مراتع باشت به دلایل مختلف از جمله آتش‌سوزی از بین می‌رود، از مسئولان استانی خواست هرچه سریع‌تر نسبت به تجهیز اداره منابع طبیعی باشت از لحاظ نیرو و امکانات و تجهیزات اقدام کنند.

قلی‌پور تصریح کرد: این چهارمین آتش‌سوزی در پنج‌ ماه گذشته در شهرستان باشت است.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول