اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری محلات:

حضور دام در مراتع محلات بیش از حد مجاز است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری محلات گفت: در حال حاضر 70 هزار رأس دام از مراتع این شهرستان تعلیف می‌کنند که این میزان بیش از حد مجاز است.

حضور دام در مراتع محلات بیش از حد مجاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک داوود طالبی ظهر امروز در بازدید از طرح‌های مرتعداری این شهرستان اظهار داشت: هم‌اکنون مساحت مراتع شهرستان 160 هزار هکتار است که بالغ بر 70 هزار رأس دام در این مراتع تردد دارند.

وی تعداد دام موجود در مراتع محلات را بیش از 67 هزار رأس و تعداد دام مجاز در مراتع را 34 هزار واحد دامی عنوان و تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد کل دام موجود که از مراتع تغذیه می‌شوند 70 هزار رأس است که این بیش از میزان مجاز است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری محلات با اشاره به صدور پروانه چرای دام برای 768 نفر دامدار بهره‌بردار از مراتع تصریح کرد: اخیراً 39 فقره پروانه مرتعداری به مساحت حدود 150 هزار هکتار و برای تعداد 768 نفر دامدار ذی‌حق در مراتع چرای دام صادر شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری محلات گفت: همچنین اخیراً به منظور مدیریت پایدار مراتع تثبیت مالکیت، ایجاد انگیزه، بهره‌برداری اصولی، حفظ پوشش گیاهی 22 فقره طرح‌های مرتعداری به مساحت 75 هزار هکتار برای 205 خانوار بهره‌بردار تهیه شده است.

به گفته وی میزان علوفه تولیدی قابل استفاده مراتع شهرستان 126 هزار تن است،که این مقدار علوفه بیش از 42 هزار واحد دامی را تأمین می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری محلات در بخش دیگری از سخنان خود از کاشت 650 گونه مختلف در جنگل‌کاری سنواتی خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست امسال 650 گونه‌ مختلف درخت سوزنی برگ و پهن برگ شامل کاج تهران، گردو، بادام، اقاقیا و توت در این شهرستان کاشته شده است.

به گفته وی ایجاد فضای سبز و محیط‌های تفرجگاهی و توریستی، تولید اکسیژن و تلطیف و کاهش آلودگی هوا، تولید چوب مورد نیاز و اشتغالزایی از مهم‌ترین اهداف طرح توسعه جنگل‌کاری در این شهرستان است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول