اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ری:

طرح استقلال ری در مرحله بررسی در استانداری است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ری با اشاره به اینکه در حال پیگیری طرح استقلال ری هستیم، گفت: کارهای این طرح در وزارت کشور انجام شده و در حال بررسی در استانداری است و رأی آن به‌زودی ابلاغ می‌شود.

طرح استقلال ری در مرحله بررسی در استانداری است

امیرحسین باقرنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این روز در ارتباط با اتفاقات ناگوار روز 17 شهریور اظهار داشت: 17 شهریور روز به شهادت رسیدن تعدادی از هم‌وطنان ما در یکی از تظاهرات بزرگ کشوری بود که در میدان ژاله قدیم و شهدای فعلی برگزار شد و ما نیز یاد شهدای گلگون کفن 17 شهریور و دفاع مقدس را گرامی می‌داریم.

2 هدیه رئیس جمهور به مردم شهرستان ری

فرماندار شهرستان ری با اشاره به سفر رئیس جمهور به شهرستان ری بیان داشت: یکی از موضوعات مهم، سفر ریاست جمهوری به همراه هیئت دولت و وزرا به شهرستان ری بود که در روز 28 تیر ماه صورت گرفت و در آن سفر رئیس جمهور دو هدیه ارزشمند به مردم اهدا کرد.

وی در تشریح هدایای رئیس جمهور عنوان کرد: نخستین هدیه وی مصوبه‌ای بود که در همان سفر انجام شد و آن ارتقای فرمانداری شهرستان ری به فرمانداری ویژه بود که به‌دنبال آن رؤسای حدود 10 اداره به‌عنوان معاون مدیر کل ارتقا یافتند و فرماندار نیز معاون استاندار شد.

باقرنژاد افزود: مصوبه دیگر رئیس جمهور طرح استقلال ری یا شهرداری مستقل بود. بنا بر قانون وقتی شهری از نمودار خاصی عبور می‌کند و دارای ویژگی‌هایی می‌شود، مسئولان باید برای استقلال شهرداری آن شهر اقدام کنند.

فرماندار شهرستان ری ادامه داد: در واقع 20 سال بود که شهرستان ری از خط داشتن آن ویژگی‌ها عبور کرده بود، اما بنا به دلایلی این طرح اجرا نشده بود و مسئولان برای آن اقدام نکرده بودند اما با دستور ریاست جمهوری این طرح در حال بررسی است.

فرمانداری ویژه ابلاغ شده است

وی تصریح کرد: رأی فرمانداری ویژه از وزارت کشور به ما ابلاغ شده و کارهای آن نیز تمام شده است، اما در ارتباط با اجرای قانون استقلال ری کارهایش در وزارت کشور انجام شده و اکنون در استانداری در حال پیگیری است.

باقرنژاد ضمن درخواست از مسئولان برای تسریع در رسیدگی به این طرح ابراز داشت: امیدواریم که طبق وعده فرماندار یعنی طی سه ماه که نیمی از آن گذشته است، رأی آن ابلاغ و این طرح اجرائی شود چرا که خیرات و برکات زیادی برای مردم شهرستان ری دارد.

به اذعان دشمنان اجلاس نم باشکوه برگزار شد

فرماندار شهرستان ری در ارتباط با برگزاری باشکوه اجلاس سران جنبش عدم تعهد گفت: اجلاس بسیار باشکوهی بود و حتی به اذعان دشمنان و مخالفان برگزاری این اجلاس و رسانه‌های معاند خارج از کشور این اجلاس به بهترین صورت ممکن برگزار شد.

وی ادامه داد: دیدار سران کشورها با مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و ... خود به تنهایی بیانگر برگزاری باشکوه اجلاس بود و امیدواریم ایران در ریاست سه ساله خود در جهان اثرگذار باشد و بتواند پیام‌های انقلاب را به گوش جهانیان برساند که قطعا همین‌طور است.

باقرنژاد در ادامه بیان داشت: برگزاری سالروز وفات حضرت عبدالعظیم (ع) یکی دیگر از مسائلی بود که در شهرستان صورت گرفت و طبق تصویب شورای فرمانداری شهرستان ری 15 شوال هر سال به‌ مناسبت وفات سیدالکریم (ع) در شهرری عزای عمومی است.

پروژه‌های ری تا پایان شهریور ماه افتتاح می‌شوند

فرماندار شهرستان ری در پایان در ارتباط با تأخیر در افتتاح پروژه‌های هفته دولت خاطرنشان کرد: هر سال در هفته دولت طرح‌هایی افتتاح می‌شد که امسال به دلیل برگزاری اجلاس نم در تهران قرار بر این شد که 55 طرح در حوزه عمران، راه و شهرسازی، مسکن مهر، آموزشی، بهداشتی و ... تا پایان شهریور ماه افتتاح شود و امیدواریم که این طرح‌ها در موعد مقرر به مردم غیور شهرستان ری تحویل داده شوند.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول