اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران:

مسئولان به طرح استقلال ری واقع‌بینانه نگاه کنند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی ‌ـ اجتماعی استاندار تهران گفت: خواهش من از مسئولان این است که طرح استقلال ری را سیاسی نکرده و واقع‌بینانه به مسئله ری نگاه کنند.

مسئولان به طرح استقلال ری واقع‌بینانه نگاه کنند

صفرعلی براتلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با طرح استقلال ری اظهار داشت: سال‌های اول مجلس هفتم و هشتم بود که با جمعی از مسئولان در فرمانداری ری جلسه‌ای گذاشتیم و این طرح مطرح شد. استقلال ری هم در قانون حریم و هم در قانون تقسیمات صراحت دارد.

طرح استقلال ری خواسته خود مردم است

وی با اشاره به کم‌کاری بعضی از مسئولان در اجرای این طرح بیان داشت: مسئولان بی‌انصافی می‌کنند. این امر خواسته خود مردم شهرری است و نماینده این مردم هم این پیشنهاد را داده است و این قانون باید اجرا شود. ما چند بار به مجلس هفتم و هشتم احضار شدیم که چرا قانون را اجرا نمی‌کنید؟

براتلو در ادامه تأکید کرد: مسئولان باید بررسی کنند که این طرح به‌ نفع مردم این شهرستان هست یا خیر، چرا که همزمان با مستقل شدن ری، فرمانداری این منطقه نیز ویژه می‌شود. من از سال 85 که به‌عنوان فرماندار شهرستان ری خدمت می‌کردم به‌دنبال تحقق این طرح بودم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران در ارتباط با مزایای مستقل شدن ری و ویژه شدن فرمانداری این شهرستان تصریح کرد: با مستقل شدن ری، ادارات به اداره کل ارتقا پیدا می‌کنند و فرماندار نیز به‌عنوان معاون استاندار در جلسات شرکت می‌کند و می‌تواند به‌راحتی از جایگاه ری دفاع کرده و نیازمندی‌های این شهرستان را مطرح کند.

وی افزود: در شورای شهر تهران بعضی مسئولان مطالبی را مطرح می‌کنند و ادعای آنها این است که ری در صورت مستقل شدن با بالای شهر هم‌سطح می‌شود. من در جواب این عده می‌گویم که ببینید در منطقه یک و منطقه 20 چه اتفاقاتی افتاده است. ما باید افتخارآفرینی‌ها و خدمات ارزنده ری را معیار تصمیم‌گیری قرار دهیم و اگر می‌گوییم ری قبله تهران است باید رسیدگی به این شهرستان هم ویژه شود.

مسئولان بر ری منت نگذارند

براتلو در ادامه ضمن تشریح مشکلات مردم ری گفت: مردم شهرستان ری مشکلات زیادی دارند. در جواب مسئولانی که بر ری منت می‌گذارند و می‌گویند ما امکانات را از دیگر مناطق به ری می‌آوریم، باید بگویم شهرستان ری هم می‌تواند برای خیلی از مسائل عوارض بگیرد ولی این کار را انجام نمی‌دهد. ما بارها گفتیم که هرچه قانون بگوید همان می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران ادامه داد: با مستقل شدن ری باید از سال آینده انتخابات شورا شکل بگیرد و در شهری که تا به حال یک مدیر فکر می‌کرده است، اکنون باید 15 مدیر فکر کنند و این از توانایی ری خارج نیست چرا که بچه‌های شهرستان ری مانند دبیر، ساعی و بیادی در حال اداره کردن تهران هستند.

طرح استقلال ری را سیاسی نکنید

وی در ادامه ضمن درخواست از مسئولان تأکید کرد: خواهش من از مسئولان این است که استقلال ری را سیاسی نکرده و واقع‌بینانه به مسئله ری نگاه کنند و از سخنان مسئولان هم مشخص است که شهرستان ری درآمد خوبی دارد.

روز قدس امسال از اهمیت بالایی برخوردار است

براتلو در ارتباط با اهمیت روز قدس بیان داشت: اگر می‌خواهیم بدانیم که اهمیت روز قدس امسال چقدر است باید نگاهی به تحولات اخیر در کشورهای منطقه بیندازیم. نتانیاهو در نشستی گفته «به هر طرف که نگاه می‌کنم خامنه‌ای و خمینی را می‌بینم.» از این گفته نتانیاهو معلوم است که این راهپیمایی‌ها و تظاهرات اثرات خود را گذاشته‌ و ملل مسلمان بیدار شده‌اند و شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل فراگیر شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران ادامه داد: از طرفی هم سوریه خط مقدم جبهه است و حتی به این کشور پیشنهاد شده که اجازه خلع سلاح شدن حزب‌الله را بدهید ما هم لبنان را به شما می‌دهیم که طبق انتظار سوریه‌ای‌ها با این پیشنهاد مخالفت کرده‌اند.

آمریکا از سوریه شکست خورده است

وی در پایان با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: وی در مراسمی گفته که «ما از سوریه شکست خوردیم چرا که می‌خواستیم سوریه را سرنگون کنیم اما حلب را هم از دست دادیم و مردم این کشور مقاومت می‌کنند.»

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول