اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم:

تلاش برای رسیدن به استقلال اقتصادی ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار قم گفت: فاصله فراوانی تا رسیدن به استقلال اقتصادی در کشور داریم بنابراین در این زمینه باید تلاش جدی صورت بگیرد.

تلاش برای رسیدن به استقلال اقتصادی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید رضا دهناد ظهر امروز در مراسم افتتاح سه پروژه بزرگ صنعتی استان قم که در شهرک شکوهیه برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین انقلاب اجتماعی تاریخ معاصر است که اهداف مهمی مانند استقلال سیاسی، نظامی و پایه‌گذاری ارزش‌های دینی را از بدو تشکیل دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه ایران توانسته در مدت کوتاهی به استقلال سیاسی دست پیدا کند، گفت: ایران صبح پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانست استقلال سیاسی مطلوبی را به دست آورد.

دهناد با بیان اینکه اعتقادات در خون مردم ایران جریان دارد عنوان داشت: در طول این سال‌ها با وجود حیله‌های دشمنان توانستیم در زمینه تحول ارزش‌های دینی گام‌های مؤثری برداریم.

وی استقلال نظامی را از دیگر اهداف مهم انقلاب برشمرد و افزود: سوگیری‌های نظامی در ایران به گونه‌ای است که بدون وابستگی به هیچ گروه نظامی در دنیا بر اساس تصمیمات نظامی خود عمل می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم استقلال اقتصادی را از دیگر اهداف انقلاب اسلامی دانست و عنوان داشت: برای دستیابی به این هدف باید تلاش بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به تاکیدات امام خمینی (ره) در زمینه خودکفایی کشاورزی گفت: امنیت غذایی ما با خودکفایی در زمینه کشاورزی امکان‌پذیر است.

دهناد از مؤلفه‌های مهم امنیت ملی را امنیت در زمینه اقتصادی دانست و تصریح کرد: رهبر گرانقدر انقلاب در یک دهه اخیر به موضوع امنیت اقتصادی بارها تاکید کرده است که این نشان‌دهنده اهمیت این مسئله است.

وی نامگذاری‌هایی که مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال انجام می‌دهد را بیانگر وزن والای حوزه اقتصادی دانست و گفت: کار و سرمایه ایرانی باید به یک باور عمومی تبدیل شود و فرهنگ اقتصادی ما بر همین مبنا شکل بگیرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار ادامه داد: همه دستگاه‌هایی که در بخش کلان کشور تاثیرگذار هستند به عنوان بخشی از مبنای نظام کشور ایران باید شرایط خود را تطبیق دهند.

وی تاکید کرد: نظام بانکی باید جایگاه خود را طبق موازین اسلامی تعیین و این مهم را ارزیابی کند که نظام بانکی تا چه میزان در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

دهناد عنوان داشت: سمت و سوی همه دستگاه‌های تاثیرگذار باید مبتنی بر موازینی که مقام معظم رهبری تعیین کرده قرار گیرد.

وی به وضعیت کنونی اقتصادی در ایران اشاره و بیان کرد: امروز در ایران جنگ اقتصادی داریم بنابراین باید با تدابیر جنگی پیش رفت و نمی‌توان از قوانین زمان صلح در این شرایط استفاده کرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول