اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور بانوان بسیجی

نخستین گردهمایی حلقه صالحین در گچساران برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور بانوان بسیجی نخستین گردهمایی حلقه‌های صالحین سپاه ناحیه گچساران در سال 91 برگزار شد.

نخستین گردهمایی حلقه صالحین در گچساران برگزار شد

مسئول شجره طیبه سپاه ناحیه گچساران امروز در حاشیه نخستین گردهمایی بانوان حلقه‌های صالحین که با حضور فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: افزون بر 360 حلقه صالحین در نقاط مختلف شهری و روستایی گچساران در حال فعالیت است.

360 حلقه صالحین در گچساران فعال است

گودرز محمدی با تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های حلقه‌های صالحین در گچساران افزود: از تعداد 360 حلقه تعریف شده 120 حلقه مربوط به بانوان بوده و 123 حلقه دیگر نیز در محلات این شهرستان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: حلقه‌های صالحین برای اثربخشی هر چه بیشتر، در ادارات و مدارس نیز تشکیل شده است.

مسئول شجره طیبه سپاه ناحیه گچساران ابراز داشت: ادارات این شهرستان دارای 50 حلقه صالحین بوده و در حوزه دانش‌آموزی نیز در بخش خواهران 45 و برادران 52 حلقه صالحین وجود دارد.

محمدی با بیان اینکه هر حلقه به نام یکی از شهدای گچساران نامگذاری شده است، یادآور شد: افزون بر 300 سرگروه حلقه‌های صالحین وجود دارد که موفق به گذراندن دوره مقدماتی شده‌اند.

وی تأکید کرد: از این تعداد افزون بر 70 درصد نیز موفق به گذراندن دوره تکمیلی شده و 40 درصد سر‌گروه‌ها نیز دوره تخصصی را برای آموزش مربیان حلقه‌ها گذرانده‌اند.

محمدی سرگروه، سرمربی، مربی و استاد را تشکیل‌دهنده ارکان شجره طیبه عنوان کرد و با اشاره به فعالیت‌های حلقه‌های صالحین گچساران گفت: در سال گذشته مقام نخست فعالیت‌های حلقه‌های صالحین در کهگیلویه و بویراحمد به گچساران اختصاص یافت.

حلقه صالحین به بسیج ختم نمی‌شود

مسئول شجره طیبه سپاه ناحیه گچساران با تشریح فعالیت‌های حلقه‌های صالحین تصریح کرد: هر حلقه دارای یک سرگروه بوده که محتوای آموزشی برنامه‌های تعریف شده را آموزش می‌دهد.

محمدی افزود: در هر مرحله برنامه‌های آموزش قرآن، احکام، حدیث، سخنان مقام معظم رهبری و امام راحل و وصیت‌نامه شهدا تفسیر و یادآوری می‌شود.

وی آموزش برنامه‌های مهارتی و بصیرتی را نیز از جمله فعالیت‌های حلقه‌های صالحین دانست و بیان داشت: آموزش مسائل روز نیز علاوه بر برنامه‌های اصلی در دستور کار حلقه‌های صالحین قرار دارد.

محمدی خاطرنشان کرد: علاوه بر این برنامه‌های اصلی برنامه‌هایی همچون برنامه‌های مهارتی و بصیرتی و آموزش مسائل روز در دستور کار قرار دارد.

مسئول شجره طیبه سپاه ناحیه گچساران بعد اصلی شجره طیبه را بعد اخلاقی دانست و تأکید کرد: بعد اخلاقی و تربیتی اصلی‌ترین هدف شجره طیبه بوده و حلقه‌های صالحین در گچساران هفته‌ای یک جلسه برگزار می‌‌کنند.

محمدی محتوای آموزشی حلقه‌های صالحین را تربیتی، بصیرتی، معرفتی و مهارتی عنوان کرد و متذکر شد: محتوای آموزشی حلقه‌های صالحین توسط سر‌گروه‌ها آموزش داده می‌شود.

وی افزود: جهان‌بینی توحیدی، اندیشه ولایت و رهبری، آداب و اخلاق عملی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، پاسخ به شبهات اعتقادی و تحلیل موضوعات مختلف سیاسی از جمله موضوعاتی هستند که در دوره‌های آموزشی حلقه‌های صالحین آموزش داده می‌شود.

محمدی با بیان اینکه این طرح به بسیج و بسیجیان محدود نمی‌شود، گفت: این طرح طرحی تربیتی بوده که مستلزم همکاری همگان در راستای ترویج آموزه‌های دینی است.

مسئول شجره طیبه سپاه ناحیه گچساران خاطرنشان کرد: مقابله با تهاجم تبلیغاتی علیه اعتقادات دینی و مذهبی، مستلزم همکاری همه‌جانبه و پیگیری طرح شجره طیبه صالحین و به ثمر رساندن آن است.

محمدی گفت: برگزاری جلسات و حلقه‌های صالحین به منظور تبادل نظر و تلاش برای تقویت باورهای دینی است که منجر به ارتقای عملکرد دینی می‌شود و این از دیگر اهداف مهم این طرح است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات حلقه‌های صالحین به صورت حلقه‌های نشسته، یادآور شد: از لحاظ ظاهری برگزاری طرح شجره طیبه به شیوه پیامبر اکرم (ص) بصورت حلقه و دایره، برای ارتباط بهتر و تبادل نظر و پرسش و پاسخ است.

به گزارش فارس، در این گردهمایی که فرماندار و مسئولان امور بانوان فرمانداری گچساران نیز حضور داشتند، فرماندار گچساران با سرکشی به حلقه‌های صالحین در رده‌های سنی مختلف، از نزدیک با سر‌گروه‌ها و اعضای این حلقه‌ها گفت‌و‌گو کرد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول