اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد

فعالیت یک‌هزار حلقه صالحین در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از فعال بودن یک‌هزار و 11 حلقه صالحین در اردبیل خبر داد.

فعالیت یک‌هزار حلقه صالحین در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده صبح امروز در مراسم آغازین دوره صالحین در اردبیل حضور بسیجیان فرهنگی را در این دوره‌ها بسیار ارزشمند اعلام کرد و اظهار داشت: در این حلقه‌ها فرهنگیانی که نمونه بارز ارادتمندی به ولایت هستند حاضر شده‌اند.

این مسئول بیان داشت: این حلقه‌ها در حوزه دانش‌‌آموزان بوده و در حوزه فرهنگیان نیز 7 هزار بسیجی در قالب حلقه‌های صالحین سازماندهی شده و فعالیت می‌‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه استمرار حلقه‌های صالحین سبب بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان است، استفاده از این ظرفیت را برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده در سند تحول بنیادین بسیار مهم اعلام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تربیت دانش‌آموزان مومن، بصیر، توانمند، متعالی و معنوی در راستای برنامه‌های حلقه صالحین را یادآور شد و افزود: بصیرت سیاسی در حوزه فرهنگیان نیز باید ملاک قرار گیرد و این تعالی توام با رشد ایمان و بصیرت سیاسی باشد.

محمودزاده با بیان اینکه اعضای بسیج فرهنگیان علاقمند برگزاری این دوره‌ها هستند تصریح کرد: هدف اصلی آموزش و پرورش در طرح صالحین این است که تربیت دانش‌آموزان به دست معلمانی اتفاق بیفتد که خود معتقد به آموزه‌های دینی و الهی هستند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشت و گفت: دوره‌های طرح صالحین مورد تاکید مقام معظم رهبری و مورد حمایت نماینده ولی فقیه در استان است و ما نسبت به اجرای آن اقدام می‌کنیم.

وی ماه مبارک رمضان را ماه نشاط مومنانه، فرصت خود‌سازی و حرکت جامعه به سوی ارزش‌های الهی و اسلامی عنوان کرد و افزود: آموزه‌های ماه مبارک رمضان باید در حوزه فردی و اجتماعی برای معلمان و دانش‌آموزان مفید و موثر قرار گیرد چرا که اعتقاد داریم رمضان فرصت تعبد در برابر ذات اقدس الهی است.

این مسئول بیان داشت: ماموریت و تکلیف ما در مجموعه آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت دانش‌آموزانی برای تعبد در برابر ذات اقدس الهی است و به این ازش‌ها باید به صورت تخصصی نگاه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اهداف تربیتی ماه مبارک رمضان را یادآور شد و افزود: دانش‌آموزی که مورد نظر نظام تعلیم و تربیت است باید در آموزش و پرورش ما رشد یابد و تکلیف معلمان ایجاد فرصت تزکیه و تعلیم در حوزه فردی و اجتماعی است.

محمودزاده تصریح کرد: این اهداف در سند تحول بنیادین نیز تاکید شده و به عنوان نقشه راه تربیت دینی دانش‌آموزان تدوین شده است.

دوره نیم روزه صالحین سازمان بسیج فرهنگیان با حضور 600 نفر از اعضای سازمان بسیج فرهنگیان در سالن ولایت اردبیل آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم از سجاد انوشیروانی دبیر تربیت بدنی اردبیل به دلیل کسب مقام نایب قهرمانی المپیک 2012 لندن با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول