اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ابهر و خرم‌دره در مجلس:

زیاده‌خواهی برخی بنگاه‌ها موجب تورم است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس گفت: گاهی زیاده‌خواهی‌ یک بنگاه تولیدکننده موجب ایجاد تورم است.

زیاده‌خواهی برخی بنگاه‌ها موجب تورم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، محمدرضا خان‌محمدی ظهر امروز در جمع مردم و مسئولان این شهرستان با اشاره به مسئله بیکاری در کشور گفت: بیکاری بر چند نوع است که بیکاری اصطکاکی نتیجه تغییرات کوتاه مدت در بازار کار است.

وی با اشاره به بیکاری ساختاری تصریح کرد: در این نوع بیکاری ممکن است تغییرات بلند مدتی در ساختار اقتصاد داشته باشیم که در صورت وقوع بیکاری به دلیل تکنولوژی، باید کاری انجام دهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی افزود: بیکاری چرخه‌ای نیز ممکن است موجب کساد و رکود شود که باید به صورت جدی به مبارزه با آن رفت.

وی به بیکاری نوع داوطلبانه و غیرداوطلبانه اشاره و گفت: بیکاری داوطلبانه ممکن است که اهمیت چندانی نداشته باشد ولی در منطقه ما شاهد نوع بیکاری غیرداوطلبانه هستیم که باید به راهکارهای علمی روی آوریم.

خان‌محمدی در ادامه به بحث تورم اشاره و خاطرنشان کرد: گاهی تورم‌ها به هیچ عنوان ریشه در تحریم ندارد، گاهی زیاده‌خواهی‌ یک بنگاه تولیدکننده ممکن است موجب ایجاد تورم شود.

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تورم خفیف و خزنده یکی از انواع تورم‌ها است، اضافه کرد: باید برای این نوع تورم برنامه‌هایی داشته باشیم.

وی افزود: در این میان تورم شدید و تازنده بیشترین فشار را به مردم وارد کرده و همچنین قیمت‌ها در ابر تورم به صورت سرسام‌آور رشد می‌کند که ما در این منطقه با آن مواجه نیستیم.

خان‌محمدی در ادامه با بیان اینکه فقط در سایه ولایت می‌توانیم بر هر توطئه‌ای پیروز شویم، گفت: وظیفه اصلی نماینده در حوزه قانون‌گذاری و نظارت است.

وی با بیان اینکه برخی اوقات خلاء جدی قانونی داریم، عنوان داشت: نماینده باید از خرد جمعی و کارشناسی در تدوین قوانین استفاده کند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول