اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

خروج بی‌رویه دام سبب تورم بازار گوشت نهبندان شد

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان خروج بی‌رویه دام‌های سبک و سنگین شهرستان به سایر نقاط کشور و عدم کشتار به روز دام را از دلایل تورم قیمت گوشت در نهبندان دانست.

خروج بی‌رویه دام سبب تورم بازار گوشت نهبندان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی در جلسه کمیسیون تنظیم بازار نهبندان اظهار داشت: این جلسه با محوریت دو نرخی بودن آرد تحویلی در برخی از نقاط روستایی، قیمت گوشت در بازار و همچنین ابلاغ قیمت جدید نان به خبازی‌ها برگزار شده و باید با ایجاد شیوه‌ها و سیاست‌های تشویقی حضور مردم و نقش آنها را در تنظیم بازار تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر قانون هدفمند کردن یارانه‌ها درست مدیریت نشود آسیب‌پذیر می‌شویم، گفت: برای موفقیت در قانون هدفمندی یارانه‌ها مدیریت در هدفمندی و اصلاح الگوی مصرف امری لازم و ضروری است.

فرماندار نهبندان ضمن تاکید بر اینکه ادارات مربوطه به ویژه مجمع امور صنفی باید اقدامات و تدابیر لازم را برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش تورم و قیمت‌ها در سطح بازار شهرستان انجام و پیش‌بینی کند، تصریح کرد: اگر در امر نظارت کوتاهی کنیم لطمه‌های جبران‌ناپذیری در بازار ایجاد می‌شود و فضا برای استفاده سوء دلالان و سودجویان فراهم می‌شود.

شرافتی بر تامین و توزیع به موقع مایحتاج مردم و بازاریان در کمترین زمان ممکن از طریق باربری‌های مجاز سطح شهرستان به منظور کاهش هزینه جابجایی و شناسایی محتکرین و برخورد با آنان تاکید کرد.

وی افزود: تامین مایحتاج و اقلام مورد نیاز مردم با قیمت مناسب از جمله مواد پروتئینی وظیفه و رسالت تجار دامدار و عمده‌فروشان در راستای ایجاد روابط سالم در بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها است.

فرماندار نهبندان خروج بی‌رویه دام‌های سبک و سنگین نهبندان به سایر نقاط کشور و عدم کشتار به روز دام را از دلایل تورم قیمت گوشت در نهبندان عنوان کرد و گفت: در صورت عدم همکاری تجار دامدار در ذبح دام، از خروج دام شهرستان جلوگیری به عمل می‌آوریم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان نیز در این جلسه اظهار داشت: کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی نهبندان با برگزاری گشت‌های مشترک این نهاد و همکاری ادارات تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و مجمع امور صنفی به طور روزانه انجام می‌شود.

رضا اردونی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 6 هزار و 574 مورد بازرسی از واحد صنفی این شهرستان انجام شده است.

وی افزود: در راستای بازرسی‌های انجام شده 35 تخلف صنفی کشف و تشکیل پرونده شده که ارزش ریالی این تعداد پرونده 96 میلیون و 814 هزار تومان است.

گفتنی است عرضه گوشت گوسفند با نرخ هر کیلوگرم 16 هزار تومان، گوشت شتر و گاو هر کیلو 14 هزار تومان، ذبح حداکثر پنج دام سنگین به صورت هفتگی، توزیع به موقع آرد مورد نیاز با قیمت مشترک هر کیسه 40 کیلوگرمی 23 هزار و 260 تومان درب منزل ساکنان تمام نقاط روستایی شهرستان، افزایش سهمیه سوخت مصرفی خبازی‌هایی که دارای دستگاه‌های فرسوده هستند و برگزاری جلسه ویژه‌ای در ارتباط با بررسی مشکلات خبازی‌ها طی هفته آینده از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول