اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم میاندوآب در مجلس:

نرخ خرید محصول از کشاورز مطابق تورم باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ گفت: نرخ خرید محصول از کشاورزان باید بر مبنای میزان تورم تعیین شود.

نرخ خرید محصول از کشاورز مطابق تورم باشد

مهدی عیسی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میاندوآب اظهار داشت: طبق قانونی که در سال 1386 به تصویب رسیده باید در تعیین بهایی که برای خرید محصول از کشاورز تعیین می‌شود میزان تورم نیز مورد توجه مسئولان این امر قرار بگیرد و با توجه به میزان تورم بهای محصولات مختلف تعیین شود.

وی تصریح کرد: میزان تورمی که از سوی بانک مرکزی تعیین می‌شود در قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی و تضمین خرید باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه در این صورت از فعالان عرضه کشت و زرع حمایت بیشتری به عمل آمده به این ترتیب ضرر مالی کمتری به این قشر زحمتکش وارد می‌شود.

عیسی‌زاده با بیان اینکه مهم‌ترین ظرفیت استان ما کشاورزی و دامپروری محسوب می‌شود، ادامه داد: باید برای تضمین خرید محصولات و فرآورده‌های تولیدی کشاورزان و دامپروران بیش از پیش اهتمام شود و از قابلیت‌های نهفته در مناطق مختلف کشور به نحو مطلوب استفاده شود.

وی بر لزوم خرید محصول متناسب با هزینه‌های تولید تاکید کرد و گفت: برای اینکه فعالان عرصه کشاورزی و دامداری به تداوم فعالیت‌های خود در این حوزه راغب باشند باید قیمتی که محصول آنها خریده می‌شود ضمن پاسخگویی به هزینه‌های صرف شده در تولید، سودی را هم برای فرد مورد نظر در برداشته باشد تا خسارت مالی متوجه آنها نشود.

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ یکی از مهم‌ترین صنایع روز و موثر در به فروش‌رساندن محصولات را بسته‌بندی عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در حوزه اقتصاد نه ‌تنها استان بلکه کشور باید به سمت و سویی باشد که از این صنعت نهایت بهره‌وری را برد و محصولات داخلی را سریع‌تر و در شرایط بهتری به فروش رساند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول