اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل روغن‌کشی طلای سفید گلستان:

تورم زاییده سیاست‎های اقتصاد کلان است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل روغن‌کشی طلای سفید استان گلستان گفت: تورم زاییده سیاست‎های اقتصاد کلان است و اگر در این زمینه به درستی تصمیم‌گیری شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

تورم زاییده سیاست‎های اقتصاد کلان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی‎محمد چوپانی در دومین نشست هم‎اندیشی فضای کسب و کار صنعتگران که در سالن شرکت گاز استان برگزار شد اظهار داشت: چشم‎انداز اقتصاد کلان کشور در طرح هدفمندی یارانه‎ها و ارز، مؤید آن است که به مرور به سمت آزادسازی حامل‎های انرژی پیش خواهیم رفت که بازخورد آن افزایش تورم پلکانی در عرصه اقتصاد خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر یک واحد تولیدی نتواند سهم تورم خود را از بازار جذب کند با چالش‎های فراوانی از جمله کمبود نقدینگی مواجه شده و با خارج شدن از گردونه تولید، متوجه ضرر و زیان می‎شود.

چوپانی با بیان اینکه اشتغال و تامین نیازهای عمومی از اهداف دولت است اذعان کرد: برای رسیدن به این مهم باید تلاش فعالان اقتصادی و تولید بیش از گذشته شود.

مدیرعامل روغن‌کشی طلای سفید گلستان تصریح کرد: همجواری استان با کشورهای آسیای میانه، فرصت مناسبی است تا نیازهای گلستان را برطرف کنیم.

چوپانی به ظرفیت بالقوه تولید مرغ در استان اشاره کرد و گفت: گلستان سالانه با 80 میلیون قطعه جوجه‎ریزی 160 هزار تن معادل 10 درصد تولید کشور را تامین می‎کند که در کنار این ظرفیت، وجود کارخانجات، حلقه کامل‎کننده چرخه تولید در استان است.

وی یادآور شد: روند قیمت مواد اولیه در سال گذشته نشان می‎دهد که یک واحد تولیدی با یک واحد سرمایه در گردش، یک واحد مواد اولیه خریداری می‎کرد و امروز برای خرید یک واحد مواد اولیه 1.7 نقدینگی نیاز دارد.

مدیرعامل روغن‌کشی طلای سفید گلستان از مقام ارشد استان خواست تا برای واحدهای تولیدی استان مبلغ 30 میلیون دلار سهمیه ارزی در نظر گرفته شود.

چوپانی همچنین خواستار راه‎اندازی کمیته‎ای زیر نظر استانداری به منظور تامین ارز واحدهای تولیدی شد و خاطر نشان کرد: با اجرای این کمیته می‎توان پیگیر نیازهای بخش صنعت بود.

وی افزود: در بدنه کارشناسی ادارات بدخلقی‎هایی نسبت به تولیدکنندگان وجود دارد که این مسئله مدیران واحدها را خسته و فرتوت می‎کند لذا لازم است تا در این زمینه از وجود افراد صاحبنظر و دارای تجربه استفاده شود.

مدیرعامل روغن‌کشی طلای سفید گلستان در پایان گفت: لازم است با ارائه راهکاری از محل منابع توسعه بخش کشاورزی، تسهیلات سرمایه در گردش به کارخانجات داده شود تا در بخش تولید دچار مشکل نشویم.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول