اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ نایب رئیس مجلس در دیدار علما و مراجع‌ مطرح کرد

‌ارتقای توان تخصصی مجلس در دوره نهم ‌/ اهتمام مسئولان به رفع گرانی و تورم

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تجربه‌ای که از حضور در دوره‌های مختلف مجلس داشته‌ام می‌توان گفت که توان مجلس نهم در ابعاد تخصصی در وضعیت مطلوبی است.

‌ارتقای توان تخصصی مجلس در دوره نهم ‌/ اهتمام مسئولان به رفع گرانی و تورم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همراه با اعضای جامعه اسلامی مهندسین در سفر به قم با آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله نوری‌همدانی دیدار کرد.

وی در دیدار اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با آیت‌الله یزدی با اشاره به اینکه 20 سال از تاسیس این تشکل می‌گذرد اظهار کرد: بعد از خاموش شدن چراغ حزب جمهوری اسلامی ایران فعالیت جامعه اسلامی مهندسین شروع شد و در فعالیت‌ها و تلاش‌های سیاسی چراغ راهنمای خود را ولایت فقیه قرار داده‌ایم و به این مهم در زمان امام راحل و پس از ایشان در زمان محضر انقلاب اهتمام جدی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه همواره زیرسایه روحانیت انقلابی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حرکت کرده‌ایم اضافه کرد:‌ برای اینکه از فراز و نشیب‌ها و حرکت‌های تند در امان بمانیم تلاش کرده‌ایم که از روحانیت فاصله نگرفته و فکر می‌کنم در این زمینه موفق بوده‌ایم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با وجود بروز جریانات متنوع سیاسی در کشور که با فراز و فرود حرکت کرده‌اند جامعه اسلامی مهندسین با حرکت زیر سایه روحانیت به مسیر خود ادامه داده و فضل الهی نیز شامل حال ما شده است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس نهم تاکید کرد: در جریان انتخابات در قالب جبهه پیروان خط امام و رهبری و جبهه متحد اصولگرایی که با سیاستگذاری و همت جامعتین تشکیل شد، تلاش کردیم که کار خود را به پیش ببریم.

باهنر با اشاره به اینکه تفکر اصولگرایی به صورت کامل و جامع از مقام معظم رهبری تبعیت می‌کند بیان کرد: ‌اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان مجلس نهم نیروهای اصولگرا، ولایی و طرفدار روحانیت هستند و البته ممکن است که برخی اختلاف سلیقه‌ها وجود داشته باشد ولی این اختلاف سلیقه‌ها نیز خود یک فرصت و نعمت است.

وی با اشاره به اینکه برخی از رقابت‌ها می‌تواند مثبت باشد اضافه کرد: مجلس نهم تا اینجا بسیار خوب و موفق عمل کرده است و حضور چهره‌های علمی و متخصص در مجلس نهم ظرفیت‌های بسیاری ایجاد کرده که باید از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف انقلاب و کشور بهره گرفت.

مجلس نهم برای بیکاری و تورم چاره‌اندیشی می‌کند

باهنر همچنین در دیدار جامعه اسلامی مهندسین با آیت‌الله جوادی‌آملی گزارشی از فعالیت‌های این جامع ارائه کرد و گفت: همواره افتخار این را داشته‌ایم که زیر سایه روحانیت حرکت کرده و همواره مراقبت کرده‌ایم که از مسیر روحانیت جدا نشویم.

وی اضافه کرد: در فراز و نشیب‌های سنگینی که در طول انقلاب پیش آمده است، تلاش کرده‌ایم که با تمسک به روحانیت از جمله جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مشی سیاسی خود را با بهره‌گیری از ایشان دنبال کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز فعالیت مجلس نهم بیان داشت: با همه فراز و نشیب‌هایی که در طول ماه‌های گذشته شاهد آن بودیم مجلس نهم فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: با توجه به تجربه‌ای که در مجالس متعدد داشته‌ام کسانی که به مجلس راه یافتند نیروهای مخلص، اصولگرا، ولایی و متخصص در رشته‌های مختلف هستند.

باهنر با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی از نیروهای متخصص در مجلس نهم شکل گرفته است اضافه کرد: امیدواریم که از همه این ظرفیت‌ها برای حل مشکلات کشور استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات تورم و بیکاری مردم را آزار می‌دهد تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم به این مشکلات سامان داده و آنها را حل کنیم.

اهتمام مسئولان به رفع گرانی و تورم

باهنر همچنین در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی اظهار داشت: جامعه اسلامی مهندسین از ابتدا با تکیه بر آموزه‌های اسلامی و انقلابی و در مسیر روحانیت و مرجعیت گام برداشته است.

وی مشی صحیح و استواری در فراز و نشیب‌های دوران انقلاب را مرهون حرکت و ارشادات علما و روحانیت دانست و گفت: جامعه اسلامی مهندسین در همه ادوار مجلس حضوری مؤثر داشته و اعضای جامعه به عنوان نمایندگان مجلس به خدمتگزاری مشغول شده‌اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس پس از فتنه سال 88 خاطر نشان کرد: مجلس نهم به فضل الهی و با همت مردم پس از برگزاری انتخاباتی باشکوه آغاز به کار کرده و به زودی کمیسیون‌های مرتبط به فعالیت مشغول می‌شوند.

وی با اشاره به تشکیل جبهه متحد اصولگرایان در دوران انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عموم نمایندگان مجلس اصولگرا، ولایتمدار، انقلابی و با سطح تخصص بالا هستند و امیدواریم اقدامات مهم و مؤثری در مجلس انجام شود.

باهنر اظهار داشت: ملت غیور ایران اسلامی دین زیادی بر گردن همه مسئولان داشته و مجاهدت‌های بسیاری برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی انجام داده‌اند و مسئولان باید برای برطرف ساختن مشکلات مردم به ویژه گرانی و تورم اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول