اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان:

نرخ تورم در استان اصفهان پایین‌تر از متوسط موجود در کشور است/ به گرانی‌ها اذعان داریم

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: طبق آخرین آمار سازمان مرکز آمار کشور بحث تورم و گرانی‌های اخیر در اصفهان پایین‌تر از متوسط موجود در کشور است.

نرخ تورم در استان اصفهان پایین‌تر از متوسط موجود در کشور است/ به گرانی‌ها اذعان داریم

محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد وضعیت گرانی‌های اخیر و افزایش قیمت‌ها به ویژه مرغ اظهار کرد: هر چند مسئولیت بخش اقتصادی را ندارم، اما طبق آخرین آمار سازمان مرکز آمار کشور بحث تورم و گرانی‌های اخیر در اصفهان پایین‌تر از متوسط موجود در کشور است.

وی با بیان اینکه این امر مورد گلایه شورای استان بوده است، افزود: مسئولان اقتصادی در این جلسه حضور و موضوع بررسی همین گرانی‌های اخیر بود که استاندار تیمی را از حوزه امنیتی برای رسیدگی به این قضیه مشخص کرد که در مورد علل و عوامل گرانی‌ها بررسی‌های میدانی را انجام دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان تصریح کرد: باید علل گرانی‌ها مشخص شود، چرا که با دو مؤلفه گرانی و گران‌فروش رو به رو هستیم که علل و عوامل هر کدام جداگانه است.

وی با بیان اینکه برخی از افزایش قیمت‌ها به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه است، ادامه داد: به عنوان مثال وقتی نهاده مرغ افزایش یافته، به طور حتم قیمت هم باید گران شود و نمی‌توان به دامدار گفت به قیمت قبل فروش داشته باشید.

اسماعیلی با تاکید به اینکه با گران‌فروشان برخورد جدی می‌شود، گفت: در مدیریت کشور و نیز وزارت صنعت معدن واردات مرغ را برای شکستن نرخ قیمت‌ها در نظر گرفته‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان اظهار کرد: اکنون تورم 20 درصد است و این در حالی که در سال 74 این تورم بیش از 45 درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه ما به گرانی‌ها اذعان داریم، تصریح کرد: اما نباید به وسیله رسانه‌ها در مورد این قضیه سیاه‌نمایی شود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه دولت مسیر خوب و پر نشاط را در نظر گرفته است، افزود: باید سعی شود این دوران سختی را رد کنیم.

وی تاکید کرد: گرانی‌های اخیر هیچ ربطی به هدفمندی ندارد و هدفمندی کار خود را به قوت انجام می‌دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ما هدفمان مبارزه با تبعیض قیمت‌ها است، ادامه داد: به عنوان مثال برای افزایش قیمت گندم، دولت نرخ خرید گندم تضمینی را بالا برد و در پرتو آن به حق این افزایش قیمت را در پی‌ داشت.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول