اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشهد عنوان کرد

توجه به تولید ملی راه برون رفت از گرانی و تورم

خبرگزاری فارس: فرماندار مشهد با تاکید بر توجه جدی به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: راه برون رفت از گرانی‌ها و تورم در کشور توجه جدی به تولید ملی و استفاده از سرمایه و کار ایرانی است.

توجه به تولید ملی راه برون رفت از گرانی و تورم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن موحدیان ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد که در سالن اجتماعات فرمانداری مشهد برگزاری شد، ضمن گرامیداشت مبعث پیامبر اسلام و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: تمدنی که امروز وجود دارد نشأت گرفته از سالروز مبعث پیامبر اسلام است و باید همگی کمک کنیم تا این تمدن با روش عقلانی گسترش پیدا کند.

وی افزود: در تمام دنیا هدف و ماموریت حکومت‌ها ایجاد امنیت و تامین رفاه است ولی در نظام و حکومت اسلامی یکی دیگر از ماموریت‌ها تامین سعادت انسان است که سازمان تبلیغات اسلامی نیز در راستای بسترسازی برای تامین سعادت انسان تشکیل شده است.

فرماندار مشهد با اشاره به روز اصناف، با بیان اینکه اصناف بازوان توانمند نظام هستند، خاطرنشان کرد: گرانی با گران‌فروشی باید از یکدیگر تفکیک شوند و باید توجه داشته باشیم که در سر مسئله هر گرانی و تورمی نباید نخستین انگشت اشاره ما به سمت اصناف باشد، چرا که عمدتاً گرانی‌ها در پی یک سری سیاست‌هایی است که در کشور انجام می‌شود و به واقع مقصر اصلی گرانی‌ها اصناف نیستند.

وی در ادامه با اشاره به کیفیت نان در سطح شهرستان مشهد گفت: حساسیتی که امروز دولت نسبت به قیمت و کیفیت نان دارد نسبت به سایر کالاها ندارد ولی در عین حال شاهدیم که پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها کیفیت نان در نانوایی‌های آزادپز کاهش پیدا کرد.

موحدیان با بیان اینکه برای افزایش کیفیت نان باید افزودنی‌های مجاز در نان اضافه کرد، ادامه داد: نباید دائم بگوییم که کیفیت نان در مشهد نامطلوب است و این بی‌انصافی است چرا که کیفیت نان در مشهد نسبت به سایر شهرهای دیگر از وضعیت خوبی برخوردار است و البته اضافه کردن افزودنی‌های متفاوت به نان نیز سبب افزایش قیمت آن می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" اظهار داشت: نام‌گذاری سال‌های گذشته با محوریت بخش اقتصادی توسط مقام معظم رهبری نشان از شرایط ویژه در اقتصاد کشور دارد.

فرماندار مشهد افزود: باید توجه داشته باشیم که تنها راه برون رفت از گرانی‌ها و تورم در کشور توجه جدی به تولید ملی و استفاده از سرمایه و کار ایرانی است.

وی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری برای اجرایی کردن شعارهای سال، خاطرنشان کرد: محوریت قرار دادن تولید ملی در تولیدات، توجه به رشد سرمایه‌گذاری، اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری از جمله مطالبات مقام معظم رهبری در شعارهای سال است.

وی مدیریت واردات در کشور را از دیگر مطالبات رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: توجه به ظرفیت‌های بخش کشاوری و مهار واردات بی‌رویه در این بخش، خنثی‌سازی و دور زدن تحریم‌ها و اجرای درست اصل 44 نیز از دیگر این مطالبات ایشان است.

موحدیان هم‌چنین در این جلسه از برخورد برخی دستگاه‌ها با رسانه‌ها انتقاد و تصریح کرد: رسانه‌ها سخن‌گوی ادارات نیستند بلکه سخن‌گوی مردم هستند و نباید در این راستا از روزنامه‌ها انتظار داشت که پاسخ‌گوی مسئولان اجرایی باشند.

وی درباره تب کریمه‌کنگو در مشهد مقدس گفت: مشکل خاصی بابت این بیماری در مشهد نداریم چرا که کشتارگاه مشهد به پیش‌سردکن مجهز است ولی باید از کشتار غیر مجاز دام در خارج از شبکه‌های مصوب دامپزشکی و تبلیغ عرضه گوسفند زنده در منازل از سوی روزنامه‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول