اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اقتصاد خراسان‌شمالی:

مسئله تورم ارتباطی به یارانه‌ها ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اقتصاد و دارایی خراسان‌شمالی تاکید کرد: مسئله تورم ارتباطی به یارانه‌ها نداشته و این بحث قابل قبول نبوده و رد است.

مسئله تورم ارتباطی به یارانه‌ها ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، رضا بهمن‌پور ظهر امروز در نشست با مدیران بانک‌های خراسان‌شمالی اظهار کرد: اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها از افتخارات دولت بوده و نباید برخی از تورم‌ها را به یارانه‌ها ارتباط داد.

وی همچنین افزایش قیمت نان را نه به خاطر توزیع یارانه‌ها بلکه بر اساس افزایش قیمت‌های جهانی و تغییر قیمت کالاها عنوان کرد.

بهمن‌پور تصریح کرد: البته باید بر اساس شرایط روز در این حوزه شفاف‌سازی شده تا ابهامات رفع شوند.

وی همچنین انجام کار پژوهشی در حوزه یارانه‌ها را ضروری عنوان کرد و گفت: قطعاً هر فعالیتی آثار مثبت و منفی داشته که آثار مثبت اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بیشتر است.

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی خراسان‌شمالی در بخش دیگری بر مشارکت تعاونی‌های اعتبار در حوزه کار و تولید در خراسان‌شمالی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بانک‌های خصوصی در حوزه اشتغال‌زائی تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند، گفت: باید با مشارکت و همگرایی استان را در این بخش تقویت و توسعه داد.

بهمن‌پور همچنین تمکین به قانون را از سوی مؤسسات مالی و اعتباری مورد تاکید قرار داد و افزود: فعالیت در چارچوب قانون سبب کاهش مشکلات در این حوزه خواهد شد.

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی خراسان‌شمالی همگرایی بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری را به نفع استان و این بخش‌ها عنوان کرد و گفت: به همین منظور نشست‌هایی با حضور مدیران بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری برگزار می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان‌شمالی نیز در این نشست میزان مصارف به منابع را در بانک‌های این استان 195 درصد عنوان کرد.

محمود ابراهیمی با اشاره به اینکه منابع و مصارف بانک‌ها هیچ‌گونه سنخیتی با یکدیگر ندارند، گفت: منابع بانک‌های استان 95 درصد بوده و مصارف بالای 195 درصد است و این یک آسیب برای فعالیت بانک‌های خراسان‌شمالی به شمار می‌رود.

وی همچنین از ایجاد مراکزی در بجنورد و سایر شهرستان‌ها برای وصول مطالبات به منظور جلوگیری از بلوکه‌شدن طلب بانک‌ها خبر داد.

ابراهیمی تصریح کرد: مقدمات ایجاد این مراکز با مشارکت اداره‌کل ثبت اسناد در حال انجام است.

وی همچنین اختصاص اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی به طرح‌های تولیدی و صنعتی نیمه تمام در استان را برشمرد و گفت: با اختصاص این اعتبارات کار و تولید بیش از پیش در استان رونق می‌گیرد.

به گزارش فارس، نشست مدیران بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری در ساختمان معاونت اقتصادی و مرکز سرمایه گذاری خراسان‌شمالی برگزار شد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول