اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کرمان:

تورم موجود در جامعه باید چاره‌اندیشی شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: دولت و مجلس باید برای تورم موجود چاره‌اندیشی کنند.

تورم موجود در جامعه باید چاره‌اندیشی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری صبح امروز در دیدار مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با تأکید بر استفاده از کالاهای تولید داخل اظهار داشت: شرایط کنونی کشور استفاده از محصولات داخل کشور را ایجاب می‌کند.

وی بیان داشت: خرید محصولات داخلی کشاورزان و تولیدکنندگان را بر تلاش و فعالیت بیشتر و افزایش کیفیت محصولات خود ترغیب و تشویق می‌کند.

جعفری ابراز داشت: به برکت تلاش و زحمات دانشمندان فرهیخته، کشورمان در ابعاد مختلف علمی پیشرفت کرده و سطح علم و دانش ایران در منطقه بالا است.

وی با اشاره به افزایش قیمت کالاها و تورم عنوان کرد: دولت و مجلس باید برای تورم موجود چاره‌اندیشی کنند و تدابیری را برای مهار افزایش قیمت‌ها در نظر بگیرند.

جعفری تصریح کرد: کارها باید براساس علم و دانش و تدبیر انجام شود، مشورت کردن موجب می‌شود تا کارها کامل‌تر و پخته‌تر صورت گیرند.

امام جمعه کرمان با انتقاد از اسراف بی‌اندازه در جامعه گفت: با وجود همه سخت‌گیری‌ها و تلاش‌های مسئولان اما باز هم شاهد اسراف در جامعه هستیم.

جعفری بیان داشت: کشور ما دارای آب و هوای خشک است و با کمال تأسف شاهد از بین رفتن منابع طبیعی و محیط زیست هستیم که خسارات جبران‌ناپذیری را به بار آورده است.

خودکفایی 93 درصدی محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در این دیدار اظهار داشت: در حال حاضر کشور ما با 93 درصد در زمینه محصولات کشاورزی خودکفا است.

عباس ملایی ابراز داشت: طبق آمار اعلام شده طی سال گذشته در مجموع کشور 108 میلیون تن تولید داشتیم در حالی که این میزان در ابتدای انقلاب 25 میلیون تن بود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان طی 13 سال گذشته دچار خشکسالی است، تصریح کرد: با این وجود در بحث تولید گندم به لحاظ کمی و کیفی عملکرد بهتری نسبت به سال قبل داشته‌ایم.

ملایی افزود: در تولید محصول خرما نیز سال‌جاری با توجه به سمپاشی به موقع کمترین خسارت را در این زمینه شاهد بودیم.

به گزارش فارس 21 تا 27 خرداد ماه به عنوان هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول