اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

فرهنگ نیکوکاری توسط جمهوری اسلامی احیا شد

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان با بیان اینکه، فرهنگ نیکوکاری مدتی مغفول مانده بود، گفت: جمهوری اسلامی این فرهنگ را احیا کرد.

فرهنگ نیکوکاری توسط جمهوری اسلامی احیا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، استاندار هرمزگان شنبه شب در حاشیه حضور در مراسم افتتاح و ضیافت افطاری مرکز خیریه علی بن ابیطالب (ع) که تعداد 48 نفر از فرزندان بهزیستی در آن نگه‌داری می‌شوند، اظهار داشت: فرهنگ نیکوکاری در کشور مدتی مورد غفلت قرار گرفته شده بود که در جمهوری اسلامی مجدداً احیا شد.

وی در این راستا ادامه داد: لازم است که خیّران این حرکت اصیل و ماندگار اعتقادی را در جامعه گسترش دهند و در واقع بخشی از جلوه و خصوصیات ذات پروردگار در احسان و بخشش را در ابعاد انسانی به عینیت در آورند.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام شهادت امام علی (ع) تاکید کرد: سزاوار است شیعیان برای همیشه در سوگ امام خود گریان بمانند و در عین حال جای آن دارد که این واقعه تلخ را کالبد شکافی کنند.

عزیزی ادامه داد: این پرسش هم‌چنان باقیست، چگونه افرادی که توصیه‌های پیامبر اسلام (ص) را شنیده بودند دچار غفلت شدند و برخلاف فرمان خداوند و رسول‌اش عمل کردند.

این مسئول در ادامه نیز در مراسم آغاز به کار عملیات نوسازی مرکز نگه‌داری شبانه‌روزی معلولان ذهنی حبیب بن مظاهر شهرستان بندرعباس شرکت و از بخش‌های مختلف این مرکز دیدن و از نزدیک با معلولان و کارکنان مرکز حبیب بن مظاهر گفت‌و‌گو کرد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان نیز در این مراسم خبر از فرسودگی و تخریب این مرکز که دارای مساحت 5 هزار مترمربع و از 150 معلول ذهنی به طور شبانه‌روزی نگه‌داری می‌کند و ساخت ساختمانی جدید در زمین این مرکز با امکانات بهتر در جهت آموزش و حرفه‌آموزی معلولان و افزایش ظرفیت نگه‌داری معلولان به طور شبانه‌روزی را داد.

جاسم محمدی‌فارسانی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به ضیافت افطاری برگزار شد، افزود: حضور مسئولان در جمع فرزندان بهزیستی باعث ایجاد روحیه معنویت در وجود این عزیزان است.

به گفته وی، این عمل باعث افزایش صمیمیت و نزدیکی فرزندان بهزیستی با مسئولان استان می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه، توسعه و بهینه‌سازی مراکز مرتبط با بهزیستی در برنامه‌های این سازمان قرار دارد، اذعان داشت: معتقدیم توسعه کمی و کیفی خدمات بهزیستی می‌تواند کمک شایانی به پویایی جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول