اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران در مجلس:

دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران هم‌قسم شده‌اند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران هم‌قسم شده‌اند تا بتوانند ما را از بین ببرند، ولی ما استوار ایستاده‌ایم.

دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران هم‌قسم شده‌اند

اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: روز قدس از اهمیت بالایی برخوردار بوده و علت آن هم بیداری اسلامی موجود در کشورهای منطقه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحولات اخیر کشورهای سوریه، مصر، عربستان سعودی و بحرین موجب شده است تا اهمیت روز قدس دو چندان شود.

وی افزود: در واقع سوریه مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده است و به آنها اعتراض می‌کند. ما باید اسرائیل را از روی زمین محو کنیم و این منوط بر حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس است.

کوثری در ارتباط با بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی بیان داشت: رهبر بصیر ما این مسئله را چند سال گذشته پیش‌بینی کردند و ما باید صرفه‌جویی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

هم‌قسم شدن دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران هم‌قسم شده‌اند تا بتوانند ما را از بین ببرند ولی ما استوار می‌ایستیم و بنا بر فرمایشات پیامبر اسلام (ص) زیر بار ظلم نرفته و به‌ فضل خدا از این به بعد هم نمی‌رویم.

وی در ادامه یادآور شد: باید در مسائل اقتصادی کاری کنیم که به کشورهای بیگانه متکی نباشیم و خودمان تولید کنیم و حتی تولیدات خود را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

اقتصاد مقاومتی به معنای تولید و مصرف کالاهای داخلی است

کوثری در تشریح معنی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی این نیست که چیزی نخوریم و یا کم بخوریم، این نوع اقتصاد یعنی اینکه نوع خوب کالایی را خودمان تولید و مصرف کنیم. به‌عنوان مثال چرا گندم را از کشاورزان داخلی ارزان تهیه می‌کنیم ولی همان گندم را از کشاورزان خارجی با دو برابر قیمت می‌خریم. این نوع اقتصاد، مقاومتی نیست و باید تولیدات داخلی خود مانند خودرو، تجهیزات و مواد غذایی را تقویت کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر سیاست‌گذاری براساس اقتصاد مقاومتی باشد، ما پیروز می‌شویم و می‌توانیم در برابر دلال‌ها و رانت‌خواران مقاومت کنیم. مقام معظم رهبری نیز اشاره کردند که «اگر مسئولان جلوگیری نکنند، روزی خود مردم وارد میدان می‌شوند.»

مبنای تصمیم‌گیری در طرح استقلال ری قانون است

وی در ارتباط با طرح استقلال ری اظهار داشت: قانون باید دقیق اجرا شود. ما به‌خاطر اینکه شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری گفتند بر مبنای قانون نباید این اتفاق بیفتد، با مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس جلسه‌ای گذاشتیم و از وزارت کشور، فرمانداری، شورای شهر و شهرداری دعوت کردیم و هر دو طرف مستندات خود را به مجمع نمایندگان استان تهران ارائه کردند.

کوثری با اشاره به مصوبات این جلسه ابراز داشت: قرار شد از این پنج نهاد پنج نماینده مشخص شود و از مجمع نمایندگان تهران هم پنج نفر انتخاب شوند و در مجموع این 10 نفر این طرح را از همه جوانب بررسی کنند و در نهایت تصمیم‌گیری شود. ما خواهان وقفه در کار شهرری نیستیم و حتی به مسئولان این شهرستان هم ابلاغ کردیم تا کارشان را به خوبی انجام دهند تا ما نتیجه نهایی را اعلام کنیم.

وابسته یا مستقل بودن ری برای ما فرقی ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به طرح استقلال ری خاطرنشان کرد: شهرداری تهران می‌گوید اگر ما به منطقه 20 کمک نکنیم در کار آنها وقفه می‌افتد و از طرفی هم شورای شهر دلایلی دارد. ما درصدد اتخاذ بهترین تصمیم هستیم چرا که ما قانون را مبنای کار خود قرار دادیم و وابسته بودن ری یا استقلال آن فرقی برای ما ندارد.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول