اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

پیوند عمیق مردم با ولی‌فقیه رمز ماندگاری جمهوری اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری رمز ماندگاری نظام جمهوری اسلامی را در پیوند عمیق مردم با ولی‌فقیه دانست و گفت: تا زمانی که این پیوند عمیق وجود داشته باشد هیچ قدرتی نمی‌تواند به این کشور آسیب برساند.

پیوند عمیق مردم با ولی‌فقیه رمز ماندگاری جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا زیبنده‌ترین لباسی است که مومن برای رسیدن به کمال می‌تواند خود را با آراسته کند.

وی با اشاره به آیه 10 سوره مبارکه حجرات، افزود: در این آیه خداوند متعال به ویژگی‌های برادران ایمانی اشاره داشته و صفات و ویژگی‌های برادران دینی را برشمرده است که توجه به این آیه شریفه و عمل به آن کافی است تا همه نازیبایی‌ها از جامعه دینی دور شود.

نکونام تصریح کرد: حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) در رابطه با همین آیه شریفه وجود دارد که در آن سخن از اخوت دینی به میان آمده و به شباهت‌های برادران ایمانی پرداخته است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: در این حدیث امام حسن(ع) یکی از مهمترین ویژگی‌های برادران ایمانی را پرهیز از انتقام‌جویی دانسته و بیان داشته که برادران ایمانی روحیه انتقام‌جویی از یکدیگر ندارند و عفو و بخشش در میان آن‌ها حاکم است.

نکونام با بیان اینکه برادران ایمانی هرگز در مقام انتقام‌گیری از یکدیگر قرار ندارند، گفت: چشم‌پوشی از خطای یکدیگر مهمترین ویژگی برادران ایمانی است به گونه‌ای که بین آن‌ها کرامت انسانی و اخلاق الهی، نبوی و علوی حاکم است.

وی در ادامه بر ضرورت انس با قرآن در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: بهره‌گیری از قرآن و آموزه‌های انسان‌ساز این منبع وحی الهی در ماه مبارک رمضان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که با تفکر و تدبر در این کتاب آسمانی می‌توان زمینه رشد و تکامل خود را فراهم کرد.

نکونام، حفظ حرمت و شأن ماه رمضان را از ضروریات این ماه برشمرد و گفت: افراد باید توجه داشته باشند که در حفظ حرمت و شأن ماه مبارک رمضان بکوشند چراکه هرکس که شأن ماه رمضان را بشکند خدا شأن و حرمت او را می‌شکند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی ‌داشت و افزود: نماز جمعه در نزد پروردگار متعال از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین راستا یک سوره از قرآن کریم به همین نام نامگذاری شده است.

نکونام، شرکت در نماز جمعه را از وظایف هر مسلمانی دانست و ادامه داد: نماز جمعه یک فریضه و واجب الهی است که هرکس نسبت به این مهم کم‌توجهی کند رستگار نمی‌شود.

وی در ادامه به ششم مرداد روز ملی کارآفرینی اشاره کرد و گفت: باید زمینه‌ای فراهم کرد تا مهارت‌های کارآفرینی در جامعه شکل بگیرند و افراد بتوانند با آموزش مهارت‌های لازم خود را برای ساختن یک جامعه سالم و کامل آماده کنند.

وی با تسلیت وفات حضرت خدیجه(س) در روز دهم رمضان، از ایشان با عنوان بانوی بزرگ دین اسلام یاد کرد و افزود: حضرت خدیجه کبری(س) حق بزرگی بر گردن مسلمانان دارد چراکه با مال و آبرویش در راه اسلام جهاد کرد.

نکونام همچنین روز اهدای خون، روز جهانی شیر مادر و سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری را گرامی داشت.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار واقعیت‌ها و مطالب بسیار مهمی را عنوان کردند که تدبر در این سخنان حکیمانه می‌تواند ما را در درک شرایط حساس و خاص امروز جامعه کمک بسزایی کند.

نکونام با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنان خود 12 واقعیت مهم را برشمردند، افزود: در این 12 واقعیت نکات بسیار مهمی وجود دارد که همه این واقعیت‌ها بر شکست‌ناپذیری ایران و ناتوانی نظام سلطه در برابر نظام جمهوری اسلامی حکایت دارد.

وی، نقش ولی‌فقیه در ماندگاری و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را انکارناپذیر دانست و گفت: به سبب حضور ولی‌فقیه در کشور است که ایران اسلامی در 33 سال گذشته توانسته از گردنه‌های پرخطر به سلامت عبور کند و امروز در جایگاه رفیعی در عرصه‌های مختلف قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، رمز ماندگاری نظام جمهوری اسلامی را در پیوند عمیق مردم با ولی‌فقیه دانست و تصریح کرد: پیوند مردم با ولی‌فقیه روز به روز عمیق‌تر و پررنگ‌تر می‌شود و تا زمانی که این پیوند عمیق وجود دارد هیچ قدرتی نمی‌تواند به این کشور آسیب برساند.

نکونام همچنین به ناآرامی‌های کشور سوریه اشاره کرد و افزود: دشمن به خیال خام خود تصور می‌کند اگر بتواند دولت سوریه را سرنگون کند می‌تواند به جبهه مقاومت در منطقه لطمه وارد کند این در حالی است که به سختی در اشتباه است.

 

*راهپیمایی نمازگزاران شهرکردی علیه نسل‌کشی مسلمانان میانمار

نمازگزاران شهرکردی امروز بعد از اقامه نماز جمعه با مشت‌های گره کرده، اعتراض خود را نسبت به نسل‌کشی مسلمانان میانمار اعلام کردند.

نمازگزاران شهرکردی با سردادن شعارهایی همچون "سعودی و وهابی مخل اتحاد است" بر ضرورت وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان در دفاع از مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع میانمار تاکید کردند.

این نمازگزاران در ادامه با شعارهای "قیام کن مسلمان، جهاد کن مسلمان" ، "این گفته امام و رهبر ماست، شعار ما نبرد با آمریکاست" ، "فریاد مظلومان روی زمین، مرگ بر آمریکای مردم‌فریب" و "این سخن جاوید روح خداست، ام‎الفساد قرن ما آمریکاست" انزجار خود را نسبت به سیاست‌ها و جنایت‌های غیرانسانی آمریکا و ایادی آن نشان دادند.

همچنین این نمازگزاران با سردادن شعار "مظهر هر فساد است آمریکا آمریکا" و "نماد هر جنایت آمریکا آمریکا"، آمریکا و استکبار جهانی را منشأ ناآرامی‌ها و جنایات‌های وقیحانه در جهان دانستند و بر ضرورت مقابله با اقدامات و سیاست‌های ضدحقوق بشرانه این عاملان ظلم و فساد در دنیا تاکید کردند.

همچنین نمازگزاران با سر دادن شعارهایی، شکستن قفل سکوت مجامع بین‌المللی و سازمان ملل متحد در برابر نسل‌کشی مسلمانان میانمار را خواستار شدند.

انتهای پیام/ر10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول