اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان فیلم کوچه‌های انتظار:

هنر اصلی‌ترین زبان معرفی دین است

خبرگزاری فارس: کارگردان فیلم پر افتخار کوچه‌های انتظار گفت: هنر اصلی‌ترین زبان معرفی دین است که باید از این ابزار نهایت استفاده را به عمل آورد.

هنر اصلی‌ترین زبان معرفی دین است

حمیدرضا مجیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: استفاده از هنر دینی بهترین ابزار برای شناسایی دین خدا به جهانیان است که گر چه کمتر مورد توجه قرار گرفته و زمان را از دست داده‌ایم اما باید هر چه سریع‌تر برای جبران در این زمینه دست به اقدام زد.

وی تصریح کرد: همان طور که کشورهای مختلف با به‌کارگیری شبکه‌های ماهواره‌ای، اینترنت، فیلم و عکس و کتاب تاثیرات فرهنگی خود را در جهان بر جای می‌گذارند، هنرمندان ایرانی نیز باید با استفاده از هنر دینی تاثیر خود را بر جای گذاشته و در راستای معرفی دین اسلام بکوشند.

هنرمند فیلم‌ساز استان مرکزی با تاکید بر اینکه هنرمندان متعهد بدون ریا دست به تولید آثار مفید و فاخر دینی می‌زنند خاطر نشان ساخت: متاسفانه در سال‌های اخیر برخورد بد مسئولان و تولید آثار بی‌کیفیت و بی‌محتوا از سوی برخی از هنرمندان بدون ‌تخصص و بی‌تعهد ضربات جبران‌ناپذیری به پیکره هنر دینی زد که مسئولان باید تا دیر نشده در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

مجیدی ادامه داد: در سال‌های گذشته برخی از مسئولان تنها برای اینکه کاری در این حوزه کرده باشند با سطحی‌ترین شکل ممکن با هنرمندان برخورد کردند و چون برخی‌ها بازاری بودند با ورود به این عرصه صدمات جبران‌ناپذیری به هنر دینی وارد ساختند.

 

* هنرمندان دینی ترجیح می‌دهند خود را مطرح نکنند

وی با بیان اینکه عدم آگاهی و تخصص مسئولان در برهه‌‌های گذشته موجب شد هنر دینی به بیراهه کشیده شود، خاطر نشان ساخت: امروز به واسطه مشکلاتی که برای هنرمندان به وجود آمده است، اکثر آنان ترجیح می‌دهند خود را بیان نکنند و به هنر دینی کارکردشان افتخار نکنند.

کارگردان فیلم پر افتخار کوچه‌های انتظار گفت: خیانت برخی از مسئولان در عادی‌سازی بعضی مفاهیم و معارف عمیق، ارائه آثار و کارهای سطحی، سطحی‌نگری و برخورد مستقیم و بد با هنر دینی باعث شده ضربات جبران‌ناپذیری به پیکره هنر دینی وارد شود به گونه‌ای که برخی هنرمندان تمایل خود را برای کار در این حوزه از دست داده‌اند.

مجیدی تخصیص نامناسب و غیر کارشناسی اعتبارات در حوزه هنر را از دیگر مشکلات این بخش دانست و ادامه داد: تزریق بودجه‌های غیر تخصصی در بخش‌های هنری که گاها با مشورت هنرمندان انجام نمی‌شود از چالش‌های جدی این بخش است، مسئولان متاسفانه در تزریق بودجه و اعتبار نظر هنرمندان را در نظر نمی‌گیرند و هنرمند را امین نمی‌دانند که این موضوع کاستی‌های فراوانی را به دنبال داشته است.

 

* 80 درصد هنرمندان به بازار آزاد روی آورده‌اند

وی در ادامه با بیان اینکه بی‌مهری‌ در حق هنرمندان موجب دوری آنان از هنر شده است، اظهار کرد: امروز شاهدیم به دلیل بی‌مهری مسئولان نسبت به هنرمندان 80 درصد از هنرمندان به بازار آزاد روی آورده‌اند و وقتی از آن‌ها علت پرسیده می‌شود در پاسخ می‌گویند زندگی خرج دارد و باید کرایه خانه بدهیم!

مسئول خانه عکاسان حوزه هنری استان مرکزی ادامه داد: متاسفانه حاصل 10 سال حمایت و آموزش از هنرمندان متعهد با روی آوردن آن‌ها به بازار آزاد به راحتی از بین می‌رود، امروز 80 درصد هنرمندان متعهد به بازار آزاد روی آورده‌اند و بدون شک در آینده‌ای نزدیک مابقی نیز هنر را رها خواهند کرد.

مجیدی افزود: سفر دردناک هنرمندان از رشته‌های هنری درد بسیار بزرگی است که باید تا دیر نشده به دنبال دوا و درمانی بود، چرا که نوش‌دارو پس از مرگ سهراب بی‌فایده است.

 

*  تولید آثار هنری به اندیشه‌ای آزاد و بی‌دغدغه نیاز دارد

وی تاکید کرد: هنرمند برای تولید آثار فاخر هنری به راحتی فکر و اندیشه نیاز دارد،هنرمند مانند بازیکنان فوتبال نیاز به هزینه‌های میلیاردی ندارد، تولید آثار هنری خمره رنگرزی نیست که بتوان به راحتی دست به آن زد، اما برای تولید آثار هنری به اندیشه‌ای آزاد و بی‌دغدغه نیاز است.

هنرمند عکاس مطرح کشوری بیان داشت: هنرمندان سرمایه‌های ارزشمند جامعه هستند که اگر هر کدام از آن‌ها را از دست بدهیم ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به فرهنگ و هنر استان وارد شده است.

مجیدی گفت: هر کدام از هنرمندان می‌توانند یک اثر فاخر و مؤثر تولید کنند که باید قدر آن‌ها را دانسته و از آنان حمایت کرد.

وی تاکید کرد: هنرمند خدا را بهتر درک می‌کند و همواره می‌کوشد با تولید آثار هنری گوشه‌ای از بزرگی خدا را در آثارش نشان دهد.

کارگردان فیلم پر افتخار و پر مدال کوچه‌‌های انتظار بیان داشت: باید برای یک بار که شده جهاد اقتصادی هنر ایجاد کرد، کارخانه تولید هنر را به راه انداخت، برای آن مدیر عامل انتخاب کرد، هنرمندان سرمایه این کارخانه می‌شوند و آنگاه است که می‌توان دست به تولید هنر زد و آثار و برکاتش را دید.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول