اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

زبان هنر مسیر ترویج فرهنگ دینی را تسهیل می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: زبان هنر زمینه‌ای برای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی است و این مهم بهترین راه مقابله با هجمه‌های فکری دشمنان است.

زبان هنر مسیر ترویج فرهنگ دینی را تسهیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در  اختتامیه نخستین دهه فرهنگ رضوی در کردستان، اظهار کرد: آیات قران و سخنان پیامبر و ائمه اطهار فرهنگ ناب اسلامی بوده و ترویج و توسعه آنها در قالب زبان هنر امری ضروری است.

وی افزود: اقتدار ملت ایران و نظام اسلامی نشأت گرفته از ارزش‌های دینی و اسلامی و حرکت در مسیر آموزه‌های دین است که دشمنان این موضوع را برنمی‌تابند و از هر امکانی برای از بین بردن این فرهنگ غنی استفاده می‌کنند.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، ملت ایران اسلامی در سایه تبعیت و الگوگیری از ائمه اطهار و پایبندی و حرکت در مسیر دستورات و آموزه‌های قرآنی به الگویی جهانی تبدیل شده است.

حسینی‌شاهرودی تاکید کرد: انسان‌ها باید همواره به ارزش‌ها و باورهایی که براساس مبانی دینی شکل می‌گیرد، پایبند باشند، چرا که ارزش‌ها و باورهای انسان موجب شکل‌گیری رفتار، گفتار و نوع عملکرد است.

به گفته وی، خداوند تمامی انسان‌هایی را که در راستای احیای ترویج ارز‌ش‌های دینی تلاش کنند، مورد لطف و رحمت خود قرار می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: افرادی که می‌خواهند در مسیر درست هدایت شوند و راه درست را پیش گیرند، باید از آیات قرآن کریم پیروی و آن را مبنای کار خود قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان از حضرت محمد(ص) به عنوان بهترین الگو برای کسب سعادت دنیا و آخرت تمامی انسان‌ها نام برد و افزود: الگوگیری از پیامبر که سرچشمه همه رحمت‌های الهی است انسان را از تباهی به سوی سعادت دنیا و آخرت می‌برد.

حسینی‌شاهرودی در ادامه فرهنگ رضوی را برگرفته از فرهنگ دین و قرآن دانست و افزود: ترویج فرهنگ اهل بیت و ائمه معصومین(ع) در جامعه لازمه تداوم راه سعادت و خوشبختی است.

به گفته وی، آنچه با عنوان فرهنگ رضوی و بیانات و احادیث حضرت امام رضا(ع) عنوان می‌شود راه خداوند متعال و حرف قرآن مجید است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه بیش از 4 هزار شاگرد در محضر امام رضا(ع) علوم مختلف را فرا گرفته و تربیت شده‌اند، افزود: اما بسیاری از علوم و کتب امام رضا(ع) هنوز کاملا مورد استفاده قرار نگرفته است.

حسینی‌شاهرودی در پایان بر شناساندن هرچه بیشتر امام رضا(ع) به جامعه به ویژه نسل جوان تاکید کرد و  برگزاری چنین برنامه‌هایی را زمینه‌ای برای محقق شدن این مهم خواند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با اهدای جوایزی از 10 نفر به عنوان مروج و مبلغ دینی کردستان و چهار نفر از مبلغان و مروجان دینی استان کرمانشاه تجلیل شد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول