اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در منطقه کردستان خواستار شد

توجه حوزه هنری به تقویت هنر اسلامی و مبانی دینی

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در منطقه کردستان با اشاره به اهمیت هنر دینی در جامعه خواستار توجه حوزه هنری به پرورش هنرمندان متعهد و تقویت هنر اسلامی و دینی شد.

توجه حوزه هنری به تقویت هنر اسلامی و مبانی دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی صبح امروز در دیدار با سرپرست حوزه هنری کردستان با پراهمیت توصیف نمودن فعالیت‌های هنری و مدیریت فرهنگی در استان کردستان اظهار کرد: ارائه الگوهای ناب اسلامی در توسعه و تعمیق ارزش‌های فرهنگی نیاز امروز جامعه است که از وظایف اصلی حوزه هنری در استان به شمار می‌آید.

وی با برشمردن توطئه‌های دشمنان از طریق استحاله فرهنگی و نفوذ فرهنگ مادی در زمینه نابود کردن ارزش‌های انسانی افزود: در مقابل این توطئه‌ها گسترش فرهنگ الهی و اسلام ناب محمدی(ص)، فرهنگ علوی و عاشورایی و احیای سنت‌های ارزشمند برگرفته از باورهای عمیق دینی جامعه متدین استان با بسیج هنرمندان متعهد و دلسوزان فرهنگ و هنر ناب اسلامی و ایرانی لازم و ضروری است که از رسالت‌های بسیار بلند و ارزشمند حوزه هنری استان کردستان است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با ارزشمند توصیف نمودن فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه هنری استان کردستان، تصریح کرد: هنر و فرهنگ استان کردستان از چنان غنایی برخوردار است که سطح توقع و انتظار را از حوزه هنری بسیار بالاتر برده است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی تربیت هنرمندان متعهد و دادن الگوهای ناب اسلامی را از وظایف حوزه هنری دانست و افزود: رسالت مقابله با جنگ مرم برعهده هنرمندان متعهد حوزه هنری است که در صف مقدم آن با بدل‌سازی طرح‌های دشمنان و ارائه الگوهای منطبق با معیارهای ارزشمند اسلامی، ایرانی و بومی منطقه شکست استکبار جهانی را در این عرصه هم رقم بزنند.

وی با ضرورت دانستن بیان واقعیت‌های پشت صحنه هنر غرب برای توجیه جوانان و آحاد جامعه، افزود: حوزه هنری باید به عنوان سکاندار ماهر هنر جامعه را به سمت هنر دینی بکشاند و دیگر دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان از ایده‌ها و ثمره آن یعنی تربیت هنرمندان ارزشی و متعهد بهره‌مند شوند.

وی در پایان حوزه هنری را جایگاه و مأوای هنرمندان انقلابی عنوان کرد و از مسئولان حوزه هنری خواست که در راه توسعه هنر اسلامی و انقلابی ثابت قدم گام بردارند چرا که تنها فرهنگ و هنر اسلامی توان مقابله با فرهنگ مادی را دارد.

در ابتدای این دیدار امین مرادی سرپرست حوزه هنری استان کردستان گزارشی از روند فعالیت‌های صورت گرفته حوزه هنری را تشریح و ضمن تأکید بر اهتمام حوزه هنری در توجه به هنر اسلامی و انقلابی و حمایت از هنرمندان متعهد، برنامه‌های مدنظر حوزه هنری را در آینده تشریح کرد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول