اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بویین‌زهرا:

هنر دینی موجب تعالی و رشد معنوی جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین‌زهرا گفت: اشاعه هنر دینی موجب تعالی و رشد معنوی در جامعه امروز می‌شود.

هنر دینی موجب تعالی و رشد معنوی جامعه می‌شود

ناصر ایزدفر در حاشیه اختتامیه نمایشگاه انفرادی خوشنویسی در مجتمع غدیر شهرستان بویین‌زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین‌زهرا با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: این ماه فرصتی بسیار مغتنم و ارزشمند برای دعا نیایش بوده و همه مسلمانان باید اهتمام ویژه‌ای به برکات و خیرات این ماه عزیز داشته و از آن بهره‌مند شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین‌زهرا افزود: خداوند متعال در قرآن کریم به همه مسلمانان و به‌ویژه شیعیان نوید داده که با تقوا و عمل صالح می‌توان به سعادت و جایگاه حقیقی خود رسید و رستگار شد.

وی با بیان اینکه هنر خوشنویسی در ایران از سابقه تاریخی بسیار دیرینه‌ای برخوردار بوده و ایرانیان همواره توجه و نگاه ویژه‌ای به خط و خطاطی داشته‌اند، تصریح کرد: از زمانی که دین مقدس اسلام در ایران رواج یافت هنر ایرانی نیز با این دین الهی و ارزشمند آمیخته شد و امروز شاهد هنر‌هایی بسیار ناب و تعالی یافته در سراسر کشور هستیم، افزود: فرهنگ و هنر اسلامی در هر زمان توانسته است تا مقدمات رشد و تعالی حقیقی انسان‌ها را مهیا کرده و موجب تفاهم و ایجاد اشتراکات بین انسان‌ها شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین‌زهرا علاقه و اشتیاق نهفته جوانان و نوجوانان کشور برای فراگیری هنر و فرهنگ ناب اسلامی را بسیار ارزشمند و قابل توجه برای مسئولان کشور دانست و بیان کرد: امروز ضرورت دارد تا با اختصاص بیشتر اعتبار زمنیه برای پرورش امیال، و استعداد‌های ناب و نهفته شده در اعماق دل جوانان جامعه فراهم شود تا عرصه‌ برای شکوفایی جامعه از منظر‌های مختلف مهیا شود.

ایزد‌فر با بیان اینکه هدف از برپایی چنین نمایشگاه‌های خوشنویسی همواره آشنایی شهروندان و جوانان با هنر خوشنویسی و نیز اعتلای هر‌چه بیشتر این هنر است، ادامه داد: امیدوارم که با مساعدت ویژه مسئولان زمینه‌ای مناسب برای فعالیت و تداوم برنامه‌های خوشنویسان در سراسر جامعه مهیا گردد.

وی با بیان اینکه بیش از 30 عنوان تابلوی خوشنویسی خط نستعلیق در قالب‌های زیبای چلیپا، قطعه و سیاه مشق برای مخاطبان و بازدید‌کنندگان به نمایش درآمده است، بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک برنامه‌های متنوعی در راستای اعتلای هنر خوشنویسی در شهرستان بویین‌زهرا انجام می‌شود.

رئیس ادره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین‌زهرا با بیان اینکه انجام کار‌های هنری در کشور نسبت به سال‌های گذشته‌تر جهشی بسیار چشمگیر را شاهد بوده است، افزود: قطعا با همت و اراده مسئولان و مردم زمینه توسعه فرهنگی ایران اسلامی فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول