اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد نمایش حوزه هنری سیستان‌وبلوچستان:

هنر نقش تاثیرگذاری در باورهای دینی دارد

خبرگزاری فارس: مسئول واحد نمایش حوزه هنری سیستان‌‌وبلوچستان گفت: بیان مفاهیم قرآنی به‌ زبان هنر، عامل مهم و تاثیرگذاری در تعمیق باورهای دینی مخاطبان است.

هنر نقش تاثیرگذاری در باورهای دینی دارد

علیرضا ارجونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: هدف‌نمایی نشانه‌های قرآن از زبان رسای هنر بر مخاطب بسیار مؤثر است.

وی افزود: این هدف‌نمایی باید بتواند مشارکت فعالی را رقم زند و ققنوس جان مخاطب را در آتش بسوزاند و از دل آن ققنوس تازه‌ای ارائه دهد.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: این تأثیر فقط از طریق علت فاعلی امکانپذیر است.

ارجونی خاطرنشان کرد: علت فاعلی خود هنرمند است که باید همواره مبلغی هوشیار باشد تا در رساندن پیام قرآن به مخاطب در دام نفس اماره گرفتار نشود، زیرا آدمی هرگز از چنبره نفس اماره رهایی ندارد.

وی بیان کرد: هنرمند قرآنی باید دائماً، شیطان نفس را از خود براند و اوست که باید همیشه جان شیطان را هدف گیرد تا به روحش مسلط نشود.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری سیستان‌وبلوچستان اضافه کرد: هنرمند از هر آنچه می‌نشاند باید پرتوی از انوار خداوندی باشد و فریب هیچ ترفندی بر او کارگر نیفتد، پس باید شناخت و آگاهی ما هر چه بیشتر شود و در این راه، فن و تکنیک را هر چه بیشتر بیاموزیم و راز کشف و شهود را دریابیم.

ارجونی تصریح کرد: هنرمند خداباور، خود را در محراب صحنه قربانی می‌کند تا با این ایثار هم خویشتن خویش را بشناسد و هم در مخاطب مؤثر افتد و او را به کشف برساند.

وی از این موضوع به‌عنوان همان آیین مقدس قربانی یاد کرد و گفت: این یعنی ابراهیمی که مهم‌ترین و عزیزترین داشته‌اش را به قربانگاه می‌آورد تا خداوند قربانی‌اش را بپذیرد.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اینکه خداوند راه و روش درست زیستن را از طریق قرآن و مفاهیم پرمغز آن برای بشر فرستاده است تا آدمی بپذیرد و به خطا نرود، افزود: پس واجب است که مسئولان صدا و سیما به این باور برسند که می‌شود با چنین شیوه‌ای جریان‌سازی کرد و جامعه را به تکاپو واداشت.

ارجونی بیان داشت: هنرمند می‌تواند در آرامش و خلوت خویش به نقش آفرینش هر چه بیشتر و به دور از هیجانات و احساس کاذب، به خلق لحظه‌های ناب از زندگی دست یابد که بدون شک خواسته قرآن خداوند است.

وی افزود: هنرمند می‌تواند لحظه لحظه آیات وحی را به نگاره بنشیند و به تصویر بکشاند و از این فیض عظیم، سیراب شود و سیراب کند.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول