اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان تأکید کرد

لزوم استفاده از ظرفیت‌های هنری برای القای مفاهیم دینی

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: هنوز نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های هنری و فرهنگی موجود در جامعه برای القای مفاهیم دینی به خصوص نماز بهره بگیریم.

لزوم استفاده از ظرفیت‌های هنری برای القای مفاهیم دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی حسنی‌حلم ظهر امروز در شورای سیاستگذاری جشنواره ملی فرهنگی هنری نماز از برگزاری این جشنواره در نیمه دوم آبان‌ ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در راستای تعمیق‌بخشی به امر نماز و در راستای تحقق به منویات رهبری در زمینه لزوم تحلیل و بررسی ابعاد و فلسفه نماز با زبان هنر برای نسل جوان است.

به گفته وی ستاد اقامه نماز استان همدان در راستای ایجاد فضای دینی مناسب در زمینه استفاده و بهره‌گیری از پتانسیل‌های فرهنگی و هنری موجود در سطح استان و حتی کشور مبادرت به برگزاری این جشنواره ملی برای دومین سال متوالی می‌کند.

به گفته دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان، نگاه متعهدانه و هنرمندانه به امر مقدس نماز در راستای اشاعه و گسترش این فریضه الهی در بین نسل نو، الگوسازی برای نسل جدید به واسطه نماز به عنوان بالاترین مظهر عبودیت و خلق و تولید آثار فاخر هنری توسط هنرمندان با رویکرد دینی به ویژه نماز از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های هنری و فرهنگی موجود در جامعه برای القای مفاهیم دینی به خصوص نماز بهره بگیریم ابراز کرد: در این زمینه کارهای جسته گریخته‌ای انجام شده و به صورت پیوسته و مداوم کار نشده است.

حسنی‌حلم شناسایی استعدادهای ادبی و هنری جامعه را در راستای صیانت و پاسداری از استعدادها و باور کردن آنها در مسیر اعتقادی و دینی و نیز بسترسازی سیر توجه دادن به فریضه نماز را نیز از دیگر رویکردهای برگزاری این جشنواره قلمداد کرد.

وی با اشاره به تشکیل شش کمیته مجزا در راستای برگزاری این جشنواره در نیمه دوم آبان ماه عنوان کرد: کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی، کمیته پشتیبانی، کمیته داوری، کمیته نظارت و ارزیابی، کمیته انتظامات و امنیت و کمیته اجرایی کمیته‌های پیش‌بینی شده این جشنواره ملی محسوب می‌شوند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان خاطر نشان کرد: نقاط قوت و نواقص برگزاری این جشنواره در سال گذشته به میزبانی همدان باید احصا و برطرف شود که در این راستا بحث فضای فیزیکی مناسب با مدعوین باید مورد توجه باشد.

وی در پایان سخنان خود از برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری در زمینه نماز در حاشیه برگزاری این جشنواره در همدان خبر داد و گفت این نمایشگاه با هنرهای تجسمی و خوشنویسی به همت حوزه هنری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول