اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک:

مبانی قرآنی باید به بهترین نحو در جوامع اسلامی اجرا شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک گفت: مبانی قرآنی باید به بهترین نحو در جوامع اسلامی پیاده‌سازی شده تا همواره رستگاری و سعادت امت اسلامی تضمین شود.

مبانی قرآنی باید به بهترین نحو در جوامع اسلامی اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی در جلسه شورای قرآنی شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: قرآن کریم و اهل بیت (ع) دو امانت گرانبها و ارزشمند از سوی پیامبر اسلام (ص) هستند که در آخرین لحظات عمر شریفشان به تمسک جستن به این دو امانت تأکید داشته‌اند.

وی افزود: روز ‌به‌ روز بر گرایش مردم جهان با پژوهش، تحقیق و چشم باز و نه با چشمانی بسته به دین مبین اسلام افزوده می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه ملت ایران باید به شیعه بودن خود افتخار کنند، تصریح کرد: اگرچه تلاش‌ها و زحمات فراوانی در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه صورت گرفته ولی هنوز به جایگاه و فرمایش مقام معظم رهبری که باید در جامعه حافظان زیادی داشته باشیم فاصله داریم و جای کار بسیاری وجود دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک بر تمسک جستن آحاد جامعه به قرآن کریم و اهل بیت (ع) تأکید کرد و گفت: شفاعت قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در روز قیامت برای انسان بسیار ارزشمند است، لذا اگر بتوانیم دستورات قرآن کریم و اهل بیت (ع) را در زندگی پیاده کنیم در رو‌ز قیامت شرمنده و روسیاه نخواهیم شد.

حسینی از اجرای کرسی تلاوت پس از ماه مبارک رمضان در مساجد شهرستان آبیک خبر داد و افزود: در این برنامه که هفته‌ای یک بار در یکی از مساجد پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد، 15 دقیقه آیات کلام وحی تلاوت شده و 15 دقیقه دیگر نیز به تفسیر آیات تلاوت شده پرداخته می‌شود.

وی بیان کرد: 50 در‌صد ا‌ز اعتبارات قرآنی در روستاها هزینه می‌شود، لذا درصدد هستیم د‌ر هر روستا یک خانه قرآنی راه‌اندازی کنیم.

این مسئول اذعان کرد: در حال حاضر چهار مؤسسه قرآنی و شش خانه قرآنی در روستاها در شهرستان آبیک مشغول به فعالیت هستند که برای اعطای مجوز برای راه‌اندازی خانه قرآنی در روستاها برنامه‌هایی را در دستور کار داریم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک یادآور شد: با تشکیل شورای قرآنی در این شهرستان، برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی ساماندهی شده و به صورت هدفمندتر و منظم‌تر اجرا می‌شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول