اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری مؤسسه ولاء منتظر و مرکز تحقیقات راهبردی ریاست جمهوری

«راهبردهای دولت اسلامی مبتنی بر سنن الهی در قرآن» تبیین می‌شود

خبرگزاری فارس: معاونت پژوهش مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر در راستای تبیین معیارهای دولت اسلامی با مرکز تحقیقات راهبردی ریاست جمهوری همکاری می‌کند.

«راهبردهای دولت اسلامی مبتنی بر سنن الهی در قرآن» تبیین می‌شود

معاون پژوهشی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی این مؤسسه اظهار کرد: یکی از پروژه‌های کلان ملی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر، همکاری با مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری است.

وی ادامه داد: این مرکز با توجه به تجربیات قوی علمی و اجرایی که از مؤسسه ولاء منتظر مشاهده کرده است، طرح‌هایی را به مؤسسه پیشنهاد داده که نقش‌آفرینی در این طرح‌ها می‌تواند گام مثبتی در زمینه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام حسن شکراللهی ابراز داشت: در حال حاضر مرکز تحقیقات راهبردی، طرح‌های تحقیقاتی در رابطه با تدوین و تبیین راهبردهای داخلی و خارجی دولت اسلامی مبتنی بر سنن الهی در قرآن را در دست اقدام دارد.

وی گفت: این یک پروژه، یک پروژه بسیار بزرگ است که آثار مهمی را در پی خواهد داشت و راهبردهای دولت اسلامی را در عرصه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاست خارجی و سیاست داخلی تبیین می‌کند.

معاون پژوهشی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر خاطر نشان کرد: این پروژه در چند مرحله اجرایی خواهد شد و ابتدا سنن الهی که در قرآن وجود دارد، به صورت دقیق مورد مطالعه قرار گرفته و پس از آن این سنن به راهبرد و راهکار برای نظام اسلامی تبدیل خواهد شد.

وی افزود: در این طرح به مدل‌هایی خواهیم رسید که بر اساس همین مدل‌ها، سنت‌ها به راهبرد و راهکار اجرایی در سطح کلان تبدیل خواهد شد.

شکراللهی گفت: نتیجه این تحقیقات در نهایت در اختیار دولت قرار می‌گیرد تا در عرصه‌های کلان داخلی و بین‌المللی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به روند اجرای این طرح اظهار کرد: مطالعات فراوانی که برای این طرح تا امروز انجام شده و از آنجا که طرح جدید و زمان‌بری است، مدت زمان این همکاری تمدید شده و قرار است ابتدای سال آینده خروجی این طرح در اختیار مرکز تحقیقات راهبردی ریاست جمهوری قرار گیرد.

معاون پژوهشی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر با اشاره به اینکه قرآن کریم یک برنامه جامع برای سعادت انسان‌ها است خاطر نشان کرد: اگر به قرآن مراجعه کنیم پاسخ بسیاری از سئوالات خود را دریافت خواهیم کرد.

وی افزود: قرآن راه‌های سعادت بشر را پیش روی او گذاشته و تنها در این میان لازم است تا این راه‌ها از متن قرآن استخراج شده و در جریان تصمیم‌گیری‌های ما به کار گرفته شود.

شکراللهی ادامه داد: اسلامی بودن یک جامعه زمانی اثبات خواهد شد که اصول و سیاست‌های کلی و برنامه‌های راهبردی در آن از متن آیات قرآن استخراج شود.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از فعالیت‌های پژوهشی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر تولید مقالات پژوهشی در موضوعات به روز و مورد نیاز فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است اضافه کرد: مؤسسه ولاء منتظر آمادگی دارد تا با هر کسی که دستی بر قلم داشته و کار تحقیقی انجام می‌دهد، همکاری کرده و از ظرفیت حوزویان و دانشگاهیان در انجام ماموریت‌های خود استفاده کند.

معاون پژوهشی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر خاطر نشان کرد: این همکاری‌ها در زمینه مباحث مربوط به انقلاب اسلامی، در موضوعاتی مانند خط امام خمینی(ره)، بیداری اسلامی، جریان‌شناسی تاریخ معاصر، جهاد فرهنگی و جنگ نرم صورت می‌گیرد و در زمینه مباحث فرهنگی نیز موضوعاتی مانند مهندسی فرهنگ، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و چالش‌های نهضت اسلامی مورد توجه خواهد بود.

شکراللهی گفت: مباحث مربوط به حوزه علمیه نیز از دیگر موضوعاتی است که توسط این مؤسسه مورد توجه قرار گرفته که تحول در حوزه کرسی‌های نظریه‌پردازی، حوزه تراز انقلاب اسلامی و مطالبات رهبری از حوزه علمیه از سوژه‌های مطالعاتی مؤسسه در این زمینه است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول