اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام مسئول طرح ضیافت اندیشه گناباد خبر داد

ایجاد بیش از 100 وبلاگ قرآنی دستاورد مهم طرح ضیافت اندیشه گناباد

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام مسئول طرح ضیافت اندیشه گناباد ایجاد بیش از 100 وبلاگ قرآنی را یکی از دستاوردهای مهم طرح ضیافت اندیشه گناباد دانست.

ایجاد بیش از 100 وبلاگ قرآنی دستاورد مهم طرح ضیافت اندیشه گناباد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، جواد باقری صبح امروز در جمع خبرنگاران گناباد، اظهار داشت: سه سال پیش طرح ضیافت اندیشه توسط نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، پایه‌ریزی شد و امسال نیز در دو سطح دانشجویی و اساتید، ما شاهد برگزاری سومین دوره آن بودیم.

قائم‌مقام مسئول طرح ضیافت اندیشه گناباد ادامه داد: با توجه به ویژگی‌های معنوی نهفته در ماه مبارک رمضان و نیز با توجه به اینکه چند سالی است که این ماه در ایام تعطیلی تابستان دانشجویان، قرار گرفته است، طرح ضیافت اندیشه پایه‌ریزی و اجرا شد.

وی ادامه داد: در این طرح 70 استاد، 150 دانشجوی دختر و 130 دانشجوی پسر شرکت کردند و این در حالی است که در ابتدا بیش از 425 نفر در این طرح ثبت‌نام کردند.

قائم‌مقام مسئول طرح ضیافت اندیشه قرآنی شهرستان گناباد، گفت: به دلیل بروز برخی مشکلات مالی و اعتباراتی که تنها یک چهارم آنچه قرار بود به ما تعلق بگیرد محقق شد که در نهایت مجبور شدیم از بین این تعداد تنها 350 نفر را پذیرش کنیم.

باقری گفت: با توجه به بزرگی این طرح و فرصتی که برای تقویت پایه‌های اعتقادی جوانان ایجاد می‌شود، از همان اوایل سال تلاش برای میزبانی از طرح آغاز شد.

قائم‌مقام مسئول طرح ضیافت اندیشه قرآنی شهرستان گناباد، افزود: پس از عنوان شدن و تصویب در شورای هم‌اندیشی مراکز آموزش عالی شهرستان، درخواست میزبانی به نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور ارائه شد که مورد پذیرش آنان نیز قرار گرفت.

وی تأکید کرد: دور بودن شهرستان گناباد از مراکز استان و کشور و منابع زیرساختی، مشکلاتی ایجاد کرد و مانع‌های در مسیر اجرای طرح نمایان شد.

قائم‌مقام مسئول طرح ضیافت اندیشه قرآنی شهرستان گناباد، افزود: با وجود این مشکلات، طرح بسیار مورد رضایت دانشجویان، اساتید و مسئولان قرار گرفت.

باقری در بیان اهداف اجرای طرح ضیافت اندیشه، اظهار کرد: اهداف کلی این ضیافت، اعتلابخشی به فضای معنوی و بالا رفتن اعتقادات و هم‌چنین افزایش تدبر در مفاهیم قرآن کریم است.

قائم‌مقام مسئول طرح ضیافت اندیشه قرآنی شهرستان گناباد برگزاری دوره‌های وبلاگ‌نویسی و ایجاد بیش از 100 وبلاگ قرآنی را یکی از دستاوردهای مهم این ضیافت دانست.

باقری اظهار داشت: روزهای نخست به دلیل تراکم برنامه‌ها، خستگی در بین شرکت کنندگان احساس می‌شد، اما به دلیل تنوعی که در برنامه‌ها دیده شده بود تا حدودی رضایت شرکت کنندگان جلب شد.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی طراحان و مجریان این ضیافت این بوده که با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌ گیرد، در کنار همه حوزه‌های زیباشناسی موجود، به طور ویژه‌ای به سوی تدبر در قرآن کریم، حرکت شود.

قائم‌مقام مسئول طرح ضیافت اندیشه قرآنی شهرستان گناباد برگزاری 4 کرسی آزاداندیشی، 40 حلقه معرفت، 7 کافه ضیافت و مراسم‌هایی مانند جزء‌خوانی و تجوید و تفسیر قرآن، گفتمان‌ها با محوریت قرآن، از جمله برنامه‌ها در نظر گرفته شده در طرح ضیافت عنوان کرد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول