اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه بوشهر خبر داد

برگزاری 1000 برنامه قرآنی در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: امسال یک‌هزار برنامه قرآنی توسط اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر برگزار می‌شود.

برگزاری 1000 برنامه قرآنی در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام روح‌الله فرید صبح امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از بقعه مجلسی آل عصفور در شهر بوشهر اظهار داشت: رسیدگی به امور فرهنگی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه از اولویت‌های معاونت فرهنگی اوقاف است.

وی افزود: تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف از جمله برنامه‌های فرهنگی اوقاف است و در این زمینه سال گذشته 40 برنامه‌ مختلف را در استان برگزار کردیم که این رقم در سال جاری به 100 برنامه خواهد رسید.

فرید تصریح کرد: برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور برنامه‌های مختلف فرهنگی، دینی و مذهبی و ملی را در دستور کار داریم.

معاون فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر خاطر نشان کرد: در همین ارتباط سال گذشته سه هزار برنامه مختلف را اجرا کردیم و امسال بیش از چهار هزار برنامه در دستور کار داریم.

وی توجه به منویات مقام معظم رهبری در مسابقات قرآنی را مورد تاکید قرار داد و گفت: ثبت‌نام مسابقات قرآنی در استان از دهم مرداد ماه آغاز شده و تا 25 شهریور ماه ادامه دارد، همچنین مرحله شهرستانی این رقابت‌ها شامل رشته‌های قرائت، ترتیل، مفاهیم، حفظ، مدیحه‌سرایی و اذان و ... خواهد بود.

فرید اضافه کرد: سهمیه استان بوشهر در سال جاری برای شرکت در رقابت‌های قرآنی مرحله شهرستانی و استانی 12 هزار نفر است.

معاون فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: امسال یک‌هزار برنامه قرآنی توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان برجسته مصری ادامه داد: سال گذشته 9 محفل قرآنی با حضور قاریان برجسته مصری برگزار شد و امسال این رقم به 10 محفل قرآنی افزایش یافت.

فرید اظهار داشت: سهمیه امسال استان بوشهر برای تربیت حافظ قرآن سه هزار نفر است ضمن اینکه 3 هزار نفر نیز سهمیه تربیت قاری داریم.

این مقام مسئول افزود: امسال بیش از 140 مبلغ در استان بوشهر به مناطق محروم و امامزاده‌های مختلف اعزام شدند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول