اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغات آستان حضرت عبدالعظیم (ع):

انس با قرآن در حین انجام امور صنعتی هم امکانپذیر است

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغات آستان حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: اگر بدانیم قرآن چه فضیلتی دارد در حال انجام کارهای صنعتی نیز با آن مأنوس می‌شویم؛ چه اشکالی دارد که کارگران در عین انجام کار، قرآن گوش دهند و در عین حال آن را حفظ کنند.

انس با قرآن در حین انجام امور صنعتی هم امکانپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، عباس سلیمی ساعاتی پیش در مراسم افتتاحیه دارالقرآن شرکت سایپا پرس اظهار داشت: برداشت نادرستی که در مورد کتاب خداوند به وجود آمده این است که اکثریت مردم قرآن را یک کتاب سنتی و فقط مختص مجالس ترحیم می‌دانند که این باور بسیار غیرعلمی و نادرست است.

معاون تبلیغات آستان حضرت عبدالعظیم (ع) بیان داشت: قرآن یک کتاب علمی بسیار بزرگ و قابل احترام است که برای تبیین این نکته پیشنهاد می‌کنم با هم به هزار و 446 سال قبل یعنی زمان نزول قرآن کریم برگردیم.

وی در ادامه افزود: زمانی که نه قاره‌ای به نام آمریکا کشف شده بود و نه اروپا در تقسیم‌بندی جغرافیایی بین‌المللی وجود داشت، تنها چیزی که وجود داشت جنگ بود و در شبه جزیره نیمه سوخته عربستان نیز شراب‌خواری و زنده به ‌گور کردن امری عادی بود.

سلیمی با اشاره به ویژگی‌های علم اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های علم این است که در برهه‌ای از زمان فرضیه‌ای را با 100 دلیل ثابت کرده و همان فرضیه را سال‌ها بعد با 100 دلیل قابل قبول رد می‌کند و هر دو نظر هم در زمان خود قابل احترام هستند.

معاون تبلیغات آستان حضرت عبدالعظیم (ع) عنوان کرد: ما برای حفظ و ترویج قرآن کریم یک سیلی هم نخورده‌ایم، آنهایی که برای تبلیغ دین و قرآن از جان مایه گذاشتند پیامبران، امامان و شهدای هشت سال دفاع مقدس بودند که سه ویژگی داشتند، نخست، قرآنی اندیشیدن، دیگر اینکه قرآنی سخن گفتن و در پایان قرآنی عمل کردن.

وی در ادامه ابراز داشت: هزار و 446 سال قبل این کتاب شریف توسط فرشته بزرگ خداوند حضرت جبرئیل (ع) بر قلب بهترین بنده خداوند نازل شد. در دو سطر اول قرآن و در سوره علق درباره علم، انسان، خداوند و آموزش آمده است در حالی که هیچ کتابی را پیدا نمی‌کنیم که در کمتر از دو سطر در مورد آموزش و انسان به‌طور کامل سخن گفته باشد که این یکی از ویژگی‌های جامع قرآن کریم است.

سلیمی یادآور شد: اگر بدانیم قرآن چه فضیلتی دارد در حال انجام کارهای صنعتی نیز با آن مأنوس می‌شویم. چه اشکالی دارد که در شرکت سایپا پرس کارگران به‌ جای غیبت کردن و توهمات خیالی به قرآن گوش کنند و در عین حال آن را حفظ کنند.

معاون تبلیغات آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در ادامه یادآور شد: فرهنگ حفظ قرآن در صنعت در اکثر کشورهای اسلامی وجود دارد. در کشور سودان هزاران نفر در نیروهای مسلح حافظ قرآن هستند؛ کشور لیبی با وجود حکومت سرهنگ قذافی و شرایط وخیم اسلامی دارای بیشترین حافظ قرآن در بین کشورهای اسلامی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر از ابعاد مختلف به قرآن نگاه کنیم در می‌یابیم که کتابی است که می‌تواند سعادت دنیوی و اخروی ما را تأمین کند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول