اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌گام با هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد ـ 20

محمدی: خراسان‌رضوی پیش‌گام فعالیت‌های قرآنی در کشور است

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی گفت: استان خراسان‌رضوی در کشور پیش‌گام فعالیت‌های قرآنی است.

محمدی: خراسان‌رضوی پیش‌گام فعالیت‌های قرآنی در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حمید محمدی در مراسم رونمای از اثر تدبر در قرآن که در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته مقام معظم رهبری فرمودند این کشور 70 میلیون نفری نیازمند 10 میلیون حافظ قرآن کریم است، این موضوع ادامه پیدا کرد تا زمان برگزاری نمایشگاه قرآن در تهران که ایشان فرمودند سطح انس جوانان با قرآن باید ارتقاء یابد.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: نمایشگاه قرآن محلی برای جستجو کردن داشته‌ها و معرفت‌های دنیوی است که حاصل تلاش علماء، پژوهشگران، هنرمندان و چیره‌دستان است و وظیفه آنها است که مردم را به سمت موضوعات قرآنی گرایش و سوق دهند.

وی بیان کرد: چیزی که حائز اهمیت است این است که هنر در کشور ایران سابقه ویژه‌ای دارد به‌عنوان مثال در بحث تئاتر در نمایشگاه قرآن تهران بیش از 95 نمایش تئاتر اجرا شد که استقبال خوبی هم از آن شد و این بدان معناست که درآمیخته شدن قرآن و هنر بیان زیبای را به مخاطب القاء می‌کند.

وی ادامه داد: آنچه که برای ما مهم است این است که روحیه تمسک به قرآن را در مردم القاء کنیم که این یکی از وظایف نمایشگاه قرآن در کشور در مشهد است.

محمدی خاطرنشان کرد: هنر قرآن هم مدرن است و هم اصیل چرا که قرآن صوت خداست و با همین زیبایی صوتش توانسته است تمام ابعاد بشریت را در دست خود بگیرد.

قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیامبران و امامان معصوم ما در زمان و عصر خودشان زیباترین طنین صوت و صدا را داشتند و چیزی که ما باید از آن الگو بگیریم این است که چه در مقام صوت و چه در مقام کتابت قرآن باید به زیبایی تمام آن را انجام دهیم و یکی دیگر از رسالت‌های نمایشگاه قرآن این است که در قالب‌های جاودانه هنری آن موضوعات را به معرض دید عموم قرار دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاظر ارتباط جامعه ما با قرآن دچار مشکل است و باید نسبت قرآن با مردم مانند نسبت طبیب و بیمار باشد که هرگاه فرد احساس ناراحتی و مریضی می‌کند به آن مراجعه کند، زیرا تمام علوم در تمام حوزه‌ها را باید مردم از درون قرآن اکتشاف کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول