اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باقرشهر:

قرآن کریم همواره مورد توجه خداوند بوده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه باقرشهر گفت: قرآن کریم همواره مورد توجه خدا، رسول او و ائمه بوده است و در احادیثی به تلاوت 50 آیه قرآن در روز سفارش شده است.

قرآن کریم همواره مورد توجه خداوند بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد موسوی ساعاتی پیش در مراسم افتتاحیه دارالقرآن شرکت سایپا پرس اظهار داشت: در روایاتی از پیامبر مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) توصیه به تلاوت قرآن، حفظ قرآن و عمل به آن شده است. روایت دیگری است که می‌فرماید «خانه‌هایتان را با تلاوت قرآن نورانی کنید.»

تلاوت قرآن توسط حضرت ولی‌عصر (عج) در حرم حضرت علی (ع)

امام جمعه باقرشهر بیان داشت: مرحوم ملا زین‌العابدین سلماسی یکی از عالمان هم‌دوره‌ای مرحوم بحرالعلوم که همیشه همراه ایشان بوده است نقل می‌کند که با مرحوم علامه وارد حرم حضرت علی (ع) شدیم، وی سریع شعری را زمزمه کردند و داخل حرم شدیم. سال‌ها بعد، از ایشان علت خواندن آن شعر را پرسیدم که جواب دادند آن شب امام زمان (عج) با صوتی بسیار زیبا در حال تلاوت قرآن بودند.

قرآن کریم همواره مورد توجه خداوند بوده است

وی در ادامه یادآور شد: قرآن کریم همواره مورد توجه خدا، رسول او و ائمه بوده است و امروز نیز مورد توجه امام عصر و عالمان است. در احادیث متعددی سفارش شده که هر روز حداقل 50 آیه قرآن بخوانید ولی متأسفانه قرآن در بین ما ناشناس و غریب واقع شده است و اصلا به آن توجهی نمی‌شود.

موسوی در شرح دعای امام سجاد (ع) گفت: ایشان در دعای روز شنبه از خداوند این‌چنین درخواست می‌کنند که «خدایا! به وسیله قرآن به من شرح صدر عطا کن که به تعبیر ایشان شرح صدر با قرآن میسر می‌شود.»

فضای اطراف خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید

امام جمعه باقرشهر با تأکید بر معنوی کردن فضای کاری با نور قرآن تأکید کرد: اگر فضای خانه و کار را با قرائت قرآن نورانی کنیم، مطمئن باشید برکات و خیرات الهی به سمت ما سرازیر می‌شود و طبق وعده خداوند ما با رستگاران محشور می‌شویم.

وی در پایان از پروردگار این‌چنین درخواست کرد و گفت: امیدواریم خداوند توفیق توجه و عمل به قرآن، ادعیه و مناجات‌های مختلف را به ما بدهد و ما بتوانیم با روحیه‌ای مضاعف در خدمت اسلام و مسلمین باشیم.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول