اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌گام با هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت در مشهد ـ 22

فخریان: فرهنگ قرآن‌خوانی باید از مهدهای کودک شروع شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: فرهنگ قرآن‌خوانی برای اینکه در بین جامعه پایدار بماند ابتدا باید از مهدهای کودک و از میان کودکان شروع شود.

فخریان: فرهنگ قرآن‌خوانی باید از مهدهای کودک شروع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در نشستی صمیمانه با خبرنگاران، اظهار داشت: سال گذشته مقام معظم رهبری به یکی از دغدغه‌هایی که در جامعه ما کمبود آن احساس می‌شود یعنی قاری قرآن اشاره کردند و به مرور شاهد این هستیم که تحول بزرگی در حوزه فرهنگ قرآن‌خوانی کشورمان شروع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی، افزود: با همین دیدگاه و با تلاش کارشناسانی که صورت گرفت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در چند سال گذشته موفق شد منشور توسعه فعالیت‌های قرآنی را مصوب کند که وظیفه این منشور تحقیق و ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی بود.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در نمایشگاه قرآن و عترت، گفت: علت اینکه نام نمایشگاه مطبوعات تجلی قرآن در مطبوعات نام‌گذاری شده است به این دلیل است که این وظیفه رسانه‌ها است که در ابعاد فرهنگ دینی اطلاع‌رسانی کنند و مردم را به سمت قرآن فرا بخوانند، چرا که مطبوعات فقط گزارش نیست بلکه هسته‌های دیگری هم در درون مطبوعات وجود دارد که یکی از آنها را در این نمایشگاه شاهد هستیم.

فخریان خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌هایی که همواره مدنظر ما بوده است اهمیت مردم به خواندن قرآن و پیام آن بوده است، این اتفاق مبارک زمانی در جامعه شکل کامل خود را می‌بیند که از دوران مهد و دبستان کودکان ما به طور ویژه قرآن را فرا بگیرند و تا زمانی که به دانشگاه و رده‌های بالاتر صعود می‌کنند همواره از این کتاب الهی مدد بجویند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول