اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حافظ کل قرآن کریم:

نرم‌افزارهای قرآنی به راحتی در اختیار جوانان نیست

خبرگزاری فارس: حافظ کل قرآن کریم گفت: نرم‌افزارهای قرآنی به راحتی در اختیار جوانان نیست.

نرم‌افزارهای قرآنی به راحتی در اختیار جوانان نیست

مرتضی خرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با بیان اینکه حفظ قرآن کریم را از سنین نوجوانی و دوران دبیرستان آغاز کرده، گفت: در دورانی که من مشغول حفظ قرآن بودم امکانات چندانی برای حفظ قرآن نبود و با همین روش‌های معمولی قرآن را حفظ کردم به همین دلیل حفظ قرآن برای من چهار سال طول کشید.

این حافظ 42 ساله قرآن با بیان اینکه با روش‌های امروزی حفظ کامل قرآن دو تا سه سال به طول می‌انجامد، عنوان کرد: ماندگاری حفظ من بسیار خوب بود و اکنون با یک مرور ساده همه را به یاد می‌آورم.

وی با اشاره به تاثیر قرآن در زندگی خود ابراز داشت: قرآن دنیای ما را آباد کرد امیدواریم آخرت ما را نیز آباد کند.

خرمی با تاکید بر اینکه مجموعه حافظان قرآن کریم از یک اخلاق نیکو و تواضع خاصی برخوردار هستند، تصریح کرد: به دلیل اینکه با قرآن مانوس هستیم تلاش می‌کنیم روحیات خود را به قرآن نزدیک‌تر کنیم.

حافظ قرآن کریم با بیان اینکه قرآن تاثیر خود را در زندگی ما گذاشته، گفت: علاقه قلبی ما به قرآن هر روز بیشتر می‌شود و تا جایی که امکان دارد تلاش می‌کنیم آن در زندگی روزمره خود پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنم فرزندم نیز به حفظ قرآن گرایش نشان دهد، افزود: قبلا خودم در منزل سعی می‌کردم دختر قرآن را حفظ کند، اما اکنون او را به کلاس‌ها و اساتید سپرده‌ام تا فارغ از رابطه پدر و فرزندی قرآن را بیاموزد و حفظ کند.

خرمی با اشاره به اینکه به نظر من قرآن بهترین راهکار برای مبارزه با تهاجم فرهنگی است، اضافه کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی برای مقابله با ناراستی‌هایی که تحمیل می‌شود واقعیتی است که نباید نادیده گرفته شود.

حافظ قرآن کریم با تاکید بر اینکه در زمینه ترویج فعالیت‌های قرآنی تلاش‌های زیادی صورت گرفته است، اما این تلاش‌ها هنوز کافی نیست، ادامه داد: برای مقابله با ناتوی فرهنگی که رهبر انقلاب به آن تاکید دارند باید تلاش‌های مضاعفی در راستای ترویج قرآن در جامعه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اگر سری به فروشگاه‌های محصولات فرهنگی بزنید هر نوع فیلم و سی‌دی به راحتی در اختیار جوانان قرار دارد، ادامه داد: سی‌دی‌ها و نرم‌افزارهای قرآنی در این فروشگاه‌ها به راحتی در اختیار جوانان نیست و برخلاف سایر امکانات هزینه‌های تهیه این نرم‌افزارها نیز بالا است.

خرمی تاکید کرد: حضور مروجان قرآنی در فضای مجازی نیز هنوز جای کار بسیاری دارد که باید به آن توجه شود.

وی با اعلام اینکه به نظر من بهترین راهکار برای سعادت جامعه ترویج قرآن است، اذعان داشت: امروز توجه به ورزش بیشتر از توجه به قرآن است در حالی که امروز انسان‌سازی و واکسینه کردن نوجوانان در مقابل خطرات تنها با توجه به آموزه‌های قرآنی میسر می‌شود.

انتهای‌ پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول