اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بانوی حافظ کل قرآن کریم:

سرمایه‌گذاری در پژوهش‌های قرآنی ضروری است

خبرگزاری فارس: بانوی حافظ کل قرآن کریم درباره اهمیت پژوهش‌های قرآنی گفت: باید در زمینه قرآن پژوهش‌های قرآنی سرمایه‌گذاری شود و دانشگاه‌های کشور نیز باید از دانشجویان خود بخواهند تا پژوهش‌های قرآنی انجام دهند.

سرمایه‌گذاری در پژوهش‌های قرآنی ضروری است

زینب شعبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس درباره چگونگی و اهمیت حفظ کل قرآن کریم گفت: از سن شش سالگی و با تشویق خانواده کار حفظ قرآن کریم را شروع کردم که دراین راه خواهرم نخستین مربی من بود و سپس در کلاس‌های قرآن شرکت و در آنجا در طرح تخصصی حفظ کلام‌الله مجید شروع به حفظ کل قرآن کردم و پس از دو سال تلاش و پشتکار به لطف خداوند موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم.

* روزانه باید دو صفحه از کلام خدا را حفظ می‌کردیم 

بانوی حافظ کل قرآن کریم ابراز داشت: در طرح تخصصی حفظ کلام الله مجید روزانه باید دو صفحه از کلام خدا را حفظ می‌کردیم و دراین راه از نوارهای قرآن نیز کمک می‌گرفتیم.

شعبانی ادامه داد: همچنین هر روز و در پایان کلاس تخصصی حفظ قرآن کریم صفحاتی که حفظ می‌کردیم را نزد استاد خود درس پس می‌دادیم و در صورت لزوم نیز اشکالات برطرف می‌شد.

وی تصریح کرد: اکنون بسیار خوشحال هستم که خداوند قسمت کرد تا حافظ کلام او باشم و در روایات نیز آمده که بالاترین‌ها نصیب حافظان کلام الله می‌شود و آرزو می‌کنم که بتوانیم همواره عامل به قرآن نیز باشیم.

این حافظ قرآن بیان داشت: زمانی که آخرین آیه قرآن را حفظ کردم و خود را حافظ کل قرآن کریم دیدم بسیار خوشحال شدم و لحظه واقعا با معنوی و باشکوهی بود که هرگز از خاطرم فراموش نخواهد شد.

* انس انسان با کلام حق

این بانوی حافظ کل قرآن کریم عنوان کرد: حفظ قرآن بر شخصیت انسان تاثیرات بالای روحی و معنوی مثبتی می‌گذارد و بنابراین باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که همه کسانی که علاقمند به حفظ قرآن کریم هستند بتوانند حافظ کلام‌الله مجید شوند.

وی درباره انس انسان با کلام حق خاطرنشان کرد: هر کس به هر روشی که می‌تواند به سمت قرآن برود و به کلام حق پناه ببرد و برای حفظ قرآن کریم به مفاهیم و تفاسیر آن توجه کند چرا که این امر باعث انس بیشتر انسان با قرآن می‌شود و به حفظ آن نیز کمک زیادی می‌کند.

* علاقمندم در بحث حفظ قرآن بر روی خردسالان و کودکان کار کنم

شعبانی با اشاره به فضائل و برکات شب‌های قدر افزود: همه آیات قرآن روح بخش و تاثیرگذار هستند و با توجه به اینکه اکنون در شب‌های قدر قرار داریم و بحث نزول قرآن است و این شب‌ها نیز در ماه مبارک رمضان بسیار ارزشمند و بزرگ است. سوره قدر در این شب‌های قدر تاثیرات شگرف در روح و جان انسان می‌گذارد و امیدوارم بتوانیم در این شب‌های روحانی و معنوی بهره لازم را ببریم.

وی به مقوله مهم آموزش، حفظ و قرائت قرآن کریم پرداخت و ابراز داشت: بسیار علاقمند هستم تا در بحث حفظ قرآن بر روی خردسالان و کودکان کار کنم، زیرا اینها راحت‌تر می‌توانند قرآن کریم را حفظ کنند و پیشنهاد می‌کنم مسئولان امر شرایطی را فراهم آورند تا بتوان بچه‌های سن پایین را برای حفظ و درک مفاهیم قرآنی آموزش داد.

* فرهنگ قرآنی باید در جامعه فراگیر شود

این بانوی حافظ کل قرآن درباره اهمیت پژوهش‌های قرآنی تصریح کرد: باید در زمینه قرآن پژوهش‌های قرآنی سرمایه‌گذاری شود و دانشگاه‌های کشور نیز باید از دانشجویان خود بخواهند تا پژوهش‌های قرآنی انجام دهند تا بدین ترتیب اثرات آسمانی و معنوی کلام‌الله مجید بیش از پیش در دانشگاه‌ها نهادینه شود.

شعبانی با اشاره به اینکه فرهنگ قرآنی باید در جامعه فراگیر شود، اضافه کرد: برنامه‌های قرآنی که گهگاه در مساجد شهرها برگزار می‌شود تاثیرات خوبی دارد، اما بهتر است این برنامه‌ها به‌ صورت گسترده‌تر و در قالب همایش‌های بزرگ همراه با دعوت از قاریان ممتاز کشوری و بین‌المللی صورت گیرد تا جمعیت بیشتری بتوانند حضور به هم رسانده و از برکات نورانی قرآن کریم بهره‌مند شوند.

* برنامه‌های قرآنی نباید فقط در مراکز مذهبی اجرا شود

وی اذعان داشت: برنامه‌های قرآنی نباید فقط در مراکز مذهبی اجرا شود بلکه باید در مدارس و مراکز آموزشی با حضور قاریان و حافظان برجسته کشوری برگزار شود تا نسل نوجوان و جوان از نزدیک قاریان و حافظان کلام‌الله مجید را ببینند که این عمل موجب تشویق و ترغیب بیشتر نسل امروز به سمت قرآن می‌شود و مطمئناً حافظان و قاریان بزرگی نیز از میان همین نوجوانان و جوانان ظهور خواهند کرد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول