اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

معرفی 30 روستای هدف گردشگری در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از معرفی 30 روستای هدف گردشگری استان زنجان خبر داد.

معرفی 30 روستای هدف گردشگری در زنجان

یحیی نقی‌زاده محجوب  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از وجود 35 پروژه مرمتی و احیای میراث فرهنگی در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: چهار پروژه به عنوان پروژه‌های اولویت‌دار انتخاب شده است.

وی ساماندهی محوطه گنبد سلطانیه را نخستین پروژه مورد نظر استان برای مرمت عنوان کرد و افزود: این طرح با نام پروژه نجات بخش میراث جهانی سلطانیه اجرا می‌‌‌‌‌‌‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ساماندهی محوطه، ایجاد فضای سبز در محوطه، مبلمان، نورپردازی و احیا و احداث دیوار ارگ را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ساماندهی محوطه گنبد سلطانیه اعلام کرد.

وی اعتبار هزینه شده در سال گذشته برای مرمت گنبد را یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: اعتبار مصوب این پروژه در سال جاری 2 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

نقی‌زاده درصد پیشرفت پروژه ساماندهی محوطه گنبد سلطانیه را 25 درصد اعلام کرد و ادامه داد: از دو مسجد موجود در محوطه گنبد یکی به دلیل تاریخی بودن ساماندهی و دیگری با نام سید ابراهیم منتقل می‌شود.

وی از وجود 30 پروژه سرمایه‌گذاری در بخش میراث خبر داد و اضافه کرد: پنج پروژه از بین 30 پروژه موجود در اولویت قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از در دستور کار قرار گرفتن بررسی 30 روستا به عنوان روستاهای گردشگری در سطح استان زنجان خبر داد و افزود: روستاهای قرار گرفته در این طرح از تسهیلات خاص بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره آش با محوریت غذاهای ایرانی و سالم در زنجان تصریح کرد: این جشنواره از تاریخ هشتم تا دوازدهم شهریور ماه با مسئولیت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد.

نقی‌زاده با اشاره به ارسال دعوتنامه به 31 استان ادامه داد: برگزاری جشنواره آش نیازمند همکاری سایر ارگان‌ها از جمله نیروی انتظامی است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول