اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری همدان:

تورهای گردشگری روستایی در همدان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان گفت: در جلسه‌ای با فعالان دفاتر خدمات‌‌رسانی، در آینده نزدیک شاهد حضور بسیار پررنگ گردشگران در تورهای روستایی هستیم.

تورهای گردشگری روستایی در همدان راه‌اندازی می‌شود

اسدالله بیات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان روستاها را از مکان‌های مهم گردشگری دانست و اظهار کرد: 11 روستای هدف گردشگری در سطح استان داریم که اخیراً با نگرش‌های سازمان میراث فرهنگی کشور قرار است که به 130 مورد برسد.

وی بیان داشت: شناسایی لازم برای معرفی روستاهای هدف گردشگری انجام شده و در این راستا مراحل کار در حال پیگیری است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان همدان تصریح کرد: در بین 11 روستا که هدف گردشگری شناخته شده‌اند، سه روستای سیمین ابرو، ماکو و ورکانه در شهرستان همدان است که ورکانه فعلاً در دستور کار است.

وی یادآور شد: با اقدامات بنیاد مسکن این روستاها بهسازی شده‌ است و توسط میراث فرهنگی نیز اقداماتی چون تابلوهای معرفی روستا، تابلوی راهنما، چاپ پوستر و بروشور انجام شده است.

بیات خاطرنشان کرد: ایجاد کمپینگ گردشگری در سال 91 می‌تواند بستر برگزاری تورهای گردشگری استانی را به روستاهای هدف گردشگری فراهم کند که باید در این زمینه اهتمام ورزید.

وی اذعان داشت: اخیراً در بازدید و جلسه‌ای که با فعالان دفاتر خدمات‌رسانی صورت گرفته تبادل نظر شده تا در آینده نزدیک شاهد حضور بسیار پررنگ گردشگران در تورهای روستایی باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان همدان یادآور شد: ایجاد تورهای گردشگری می‌تواند به عنوان نمونه انجام شود و ما بتوانیم بسترساز بازدید از این اماکن شده و رونق گردشگری را داشته باشیم.

وی از احداث خانه روستایی و یک مجموعه مرکز اقامتی خبر داد و گفت: خانه روستایی و یک مجموعه به عنوان مرکز اقامتی توسط مردم شکل گرفته که می‌تواند در جذب گردشگر و رفاه آنها مؤثر واقع شود.

بیات در پایان سخنانش با بیان اینکه هر کدام از روستاها ظرفیت خاصی دارند، اظهار کرد: ساماندهی آثار تاریخی موجود در روستاها نیز می‌تواند تعدادی غرفه صنایع دستی و تولید صنایع دستی را فراهم کند و مکانی را برای مسابقات اسب‌دوانی حاصل کند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول