اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌شمالی:

30 روستای هدف گردشگری جدید در خراسان‌شمالی انتخاب شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت: 30 روستای هدف گردشگری جدید در این استان به منظور تایید در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتخاب شد.

30 روستای هدف گردشگری جدید در خراسان‌شمالی انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی کاظمی بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران خراسان‌شمالی با اشاره به روند انتخاب این روستاها به عنوان روستاهای هدف گردشگری جدید خراسان‌شمالی تصریح کرد: بر اساس مصوبات این روستاها باید دارای طرح هادی، عرصه‌های قابل تملک، برخورداری از زیرساخت‌های آب، برق،‌ تلفن و گاز، دهیاری و شورای فعال باشند.

وی همچنین فاصله تا قطب جمعیتی، امکان حضور برای گردشگران، واحدهای خدمات عمومی، امکان تاسیس شرکت تعاونی گردشگران و همچنین کیفیت شبکه دسترسی را از دیگر شاخص‌های انتخاب روستاهای جدید هدف گردشگری در استان خراسان‌شمالی اعلام کرد.

کاظمی اظهار کرد: پس از شناسایی این روستاها از سوی میراث فرهنگی برای این روستاها شناسنامه تهیه شده و در آن موقعیت و برخورداری از امکانات این روستاها احصا شده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته 11 روستای استان برای قرار گرفتن در طرح روستاهای هدف گردشگری معرفی شد، گفت: از این تعداد هفت روستای شامل؛ اسفیدان، درکش، استاد، خسرویه، زوارم، گلیان، دشت به عنوان روستاهای هدف گردشگری انتخاب شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی تصریح کرد: در این راستا امکاناتی چون؛ آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی و راه‌های دسترسی در این روستاها تأمین شد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین بسترهای مهم توسعه گردشگری در خراسان‌شمالی روستاهای هدف گردشگری هستند، گفت: این استان به سبب برخورداری از آب و هوای مناسب به ویژه در مناطق گردشگری قابلیت افزایش شمار گردشگران را در این مناطق دارند.

کاظمی توجه به روستاهای مناطق گردشگری را سبب افزایش ماندگاری مسافران، ایجاد اشتغال و همچنین افزایش درآمد مردم در این روستاها عنوان کرد.

وی همچنین بر توجه به گردشگری مذهبی، ورزشی، علمی در مناطق دارای قابلیت در استان تاکید کرد.

انتهای پیام/‌ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول