اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی:

کال نخاب، روستای هدف گردشگری می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان خراسان‌جنوبی گفت: کال نخاب شهرستان بشرویه، روستای هدف گردشگری می‌شود.

کال نخاب، روستای هدف گردشگری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، مرتضی عربی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمان سفر در منطقه گردشگری کال نخاب اظهار داشت: شهرستان بشرویه امسال در زمینه جذب گردشگر نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: این شهرستان از نظر جذب گردشگر و مسافر و میزان ماندگاری و بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی و افزایش درصد جذب اسکان مسافران در مدارس، مهمانسرا و طبیعت این منطقه هم از نظر کمی و هم کیفی، نمونه بوده است.

عربی با اشاره به اینکه 35 تا 40 درصد گردشگران بین المللی، گردشگران طبیعت‌گرد و محیط زیست هستند افزود: شناساندن مناطق گردشگری و معرفی روستاهای هدف، درجهت افزایش جاذبه‌های طبیعی، مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی و قابلیت منطقه ییلاقی کال نخاب از برنامه‌های مورد توجه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان قرار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های طبیعت‌گردی و آثار باستانی در شهرستان بشرویه تصریح کرد: با برنامه‌ریزی مدون و ایجاد زیرساخت‌ها در منطقه کویری بشرویه می‌توان با تجهیز و توسعه مناطق گردشگری و بازدید از این مناطق ، صنعت گردشگری را توسعه دهیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در صورت معرفی کال نخاب به عنوان روستای هدف گردشگری و منطقه خوش آب و هوا از اعتبارات بالای ملی و استانی برخوردار شده و شاهد افزایش سفرهای کوتاه مدت به این منطقه خواهیم بود.

عربی خواستار افزایش تبلیغات و اطلاع‌رسانی درباره این مناطق و شناساندن منطقه بکرکال نخاب شد و تأکید کرد: با توجه به اطلاعات به دست آمده روستای سنج از توابع بشرویه نیز دارای قابلیت جذب گردشگر بوده که می‌توان در این منطقه با ایجاد زیرساخت‌ها برای فراهم کردن امکانات رفاهی و تفریحی، سرمایه‌گذاری موثری انجام داد.

انتهای پیام/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول