اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی قم:

دوره راهنمای تور گردشگری روستا در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از برگزاری دوره راهنمای تور گردشگری برای روستاهای هدف گردشگری خبر داد.

دوره راهنمای تور گردشگری روستا در قم برگزار می‌شود

مهدی حیدرآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تعیین 10 روستای استان به عنوان روستاهای هدف گردشگری اظهار کرد: تعیین این روستاها در راستای مشارکت هر چه بیشتر جوامع محلی در بخش گردشگری و افزایش ماندگاری گردشگران در استان قم و مناطق ییلاقی صورت گرفته است.

وی با اشاره به تشکیل جلسه کمیته گردشگری روستایی و گردشگری استان گفت: این جلسه با مشارکت بخشداری‌های پنج بخش و دهیاری‌های روستاهای هدف گردشگری برگزار شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطر نشان کرد: رونق گردشگری در روستاها سبب رونق اقتصادی روستائیان به دلیل فروش سوغات، صنایع دستی، نان محلی و غذای محلی می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون فرم‌های مربوط به بخشداری‌ها توزیع شده تا پس از تکمیل مستندات به تهران ارسال شود تا روستاهای هدف گردشگری مشخص شود.

وی از برگزاری دوره راهنمای تور گردشگری روستا خبر داد و افزود: علاوه بر دهیاران روستاهای هدف گردشگری، تا سقف پنج نفر از جوانان مستعد و علاقه‌مند از هر روستا می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

حیدرآبادی خاطر نشان کرد: افراد شرکت‌کننده در این دوره با آداب و فنون برخورد با گردشگر و آثار تاریخی منطقه آشنا می‌شوند و در حقیقت با برگزاری این دوره می‌توانیم همراهی بیشتری بین جامعه گردشگر و محلی که میزبان گردشگر است داشته باشیم.

وی با اشاره به روستاهای هدف گردشگری گفت: در بخش کهک روستای دستجرد، وشنوه، فردو و کرمجگان، در بخش خلجستان روستای تینوج، گیو، بنابر و انجیله، در بخش سلفچگان روستای قلعه چم و در بخش مرکزی روستای محمد آباد کاج از جمله روستاهای هدف گردشگری هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم به شاخصه‌های روستاهای گردشگری اشاره کرد و افزود: دارا بودن ظرفیت طبیعت‌گردی و امکاناتی مانند آب، برق، تلفن، جاذبه‌های تاریخی و تعداد جمعیت، از جمله ویژگی‌هایی بوده که در روستاهای هدف گردشگری در نظر گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: باید در روستا شرایط و امکانات اولیه محقق شود تا با کمک دهیاری‌ها در زمینه برون رفت اقتصادی اقداماتی اساسی انجام شده و انگیزه‌ای برای توسعه ایجاد شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول