اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

ثبت ملی عسل طبیعی سبلان به عنوان ‌نگین گردشگری/ موزه ‌صفویه ‌تجهیز می‌شود‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: موزه منطقه‌ای صفویه که مصوب سفر دولت به استان اردبیل است در حال حاضر در مرحله تجهیز و تکمیل امکانات و اشیای داخلی آن است.

ثبت ملی عسل طبیعی سبلان به عنوان ‌نگین گردشگری/ موزه ‌صفویه ‌تجهیز می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات میراث فرهنگی و گردشگری شهر اردبیل اظهار داشت: تکمیل موزه منطقه‌ای صفویه از پروژه‌های مهر ماندگار است که امیدواریم به سرعت تکمیل شده و به مرحله بهره‌برداری برسد که این خود به افزایش مسافران و جذب گردشگران داخلی و خارجی کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: این موزه منطقه‌ای با هدف به نمایش گذاشتن آثار گران‌سنگ دوران صفویه اعم از فرهنگی، تاریخی، معنوی، ارزشی و مادی در یکی از خانه‌های قدیمی اردبیل در حال تجهیز و راه‌اندازی است که امیدواریم این مرکز به بهترین فضای تحقیقی و پژوهشی در عصر صفویه تبدیل شود.

ندایی خاطر نشان کرد: میراث فرهنگی استان اردبیل در دو سال اخیر به اذعان همه دوستان و حتی دشمنان توانسته است با انجام وظایف خطیر خود زیرساخت‌های لازم را در تمام بخش‌ها فراهم آورد و یک حرکت مثبتی را در این حوزه شاهد باشیم.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: تاکنون در این استان بیش از دو هزار و 600 اثر تاریخی شناسایی شده است که هزار اثر آن در فهرست ملی ثبت شده است.

وی بیان کرد: حدود 700 اثر از این آثار تاریخی و ارزشمند در سه سال اخیر به ثبت رسیده است و در این مدت شاهد ثبت جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی نیز بوده‌ایم که این برنامه سال گذشته با حضور رئیس جمهور و نماینده یونسکو در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی انجام شد.

به گزارش فارس، مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از فراهم شدن مقدمات ثبت عسل طبیعی سبلان به عنوان محور و نگین گردشگری خبر داد و گفت: ما شاهد ثبت ملی طشت‌گذاری اردبیل به عنوان یک آیین سنتی و مذهبی بودیم که همزمان با برگزاری کنگره بین‌المللی پیر غلامان حسینی در اردبیل این ثبت ملی نیز مورد توجه قرار گرفته و از لوح آن رونمایی می‌شود.

ندایی از ثبت جهانی اذان مؤذن‌زاده و کوچ عشایر به عنوان آثار برجسته ثبتی استان خبر داد و افزود: ما در بحث کاوش‌های تاریخی در سه سال گذشته اقدام به 35 فصل کاوش کردیم که اغلب در منطقه مشگین‌شهر و خلخال بوده است.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول