اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

وجود 8 روستای گردشگری هدف در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان از وجود هشت روستای گردشگری هدف در استان زنجان خبر داد.

وجود 8 روستای گردشگری هدف در استان زنجان

یحیی نقی‌زاده محجوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به وجود 18 منطقه نمونه گردشگری در استان، اظهار کرد: مطالعات امکان سنجی در مورد این مناطق صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه گنبد سلطانیه و غار کتله‌خور دو نمونه از مناطق گردشگری بین‌المللی استان زنجان به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر غار کتله‌خور به سرمایه‌گذار واگذار شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه دو مورد از مناطق ملی و محلی نمونه گردشگری در نیک‌پی به سرمایه‌گذار واگذار شده است، اضافه کرد: سرمایه‌گذاران در حال احداث تاسیسات هستند.

وی با اشاره به اینکه منطقه گردشگری گلابر نیز در حال واگذاری به سرمایه‌گذار است، تصریح کرد: انجام فعالیت‌های گردشگری، ایجاد راه دسترسی و ایجاد کمپینگ در روستای گلابر از جمله اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان در راستای توسعه گردشگری محسوب می‌شود.

نقی‌زاده محجوب با بیان اینکه شهرک تفریحی، توریستی گاوازنگ نیز به سازمان همیاری شهرداری واگذار شده است، یادآور شد: ایجاد راه دسترسی در روستای گردشگری خوئین و احداث کمپینگ در این روستا از دیگر اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان است.

وی به صدور مجوز تاسیس برای مجتمع‌های خدمات بین راهی اشاره کرد و افزود: از جمله امکانات این مجتمع‌ها وجود تاسیسات تفریحی، تجاری و اقامتی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر شش مجتمع خدمات بین راهی در حال احداث است، ادامه داد: مهم‌ترین هدف در احداث این مجتمع‌ها استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان است.

وی با اشاره به موقعیت ویژه جغرافیایی استان زنجان و قرار گرفتن آن در مسیر گذر بیش از هشت استان دیگر اظهار کرد: مسافرانی که از این مسیرها عبور می‌کنند، گردشگران بالقوه هستند که می‌توانند گردشگران آتی زنجان محسوب شوند.

نقی‌زاده محجوب با اشاره به اینکه حضور گردشگران و افزایش تعداد مسافران ورودی به استان زنجان هم توجیه اقتصادی دارد و هم موجب معرفی قابلیت‌های استان می‌شود، خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امکان توقف مسافران را فراهم می‌کنند.

وی شرکت در نمایشگاه‌های مختلف داخلی را از جمله اقدامات دیگر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان برشمرد و تصریح کرد: تولید اقلام تبلیغاتی و گردشگری همچون نقشه، بروشور، کتابچه گردشگری، تابلوهای گردشگری، ساخت فیلم‌های مستند جاذبه‌های گردشگری استان، تقویت بخش محوطه‌های جاذبه‌های گردشگری و احداث سرویس‌های بهداشتی و مراکز اطلاع رسانی به منظور توسعه گردشگری صورت می‌گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه به طور متوسط در هر شهر یک تا دو مورد سرویس بهداشتی و نمازخانه احداث می‌شود، ادامه داد: تعدادی از این نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در دست احداث و تعدادی نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی یادآور شد: در زمینه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان زنجان، نظارت بر اداره تاسیسات گردشگری و توسعه تاسیسات و زیرساخت‌های لازم اقدامات زیادی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری صورت گرفته است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول